onsdag 1 december 2021

Det är kanske enda gången


 Så det är lika bra att passa på. När jag nu ändå har ett, menar jag. Ett datumljus alltså. Först höll jag på att glömma att det var dags att ta fram det.

När jag sedan hade klämt i mig laxmackorna (vad gjorde man utan kallrökt lax och ägg när man inte alls är sugen på att laga mat?) och hade plockat fram stickningen, ja då inträffade en sån där malör ni vet. En där mönstret har ett visst antal maskor, och det som sitter på ens stickor har en maska mindre. 

Nåja, stickar man i shetlandsgarn då hittar man så småningom den lille rymmaren inkilad något varv längre ner. Den ränner inte iväg massor av varv och hånskrattar åt en, nej den sitter där så snällt och väntar. Så nu är jag på banan igen, och ljuset är i fas, trots att det lika gärna kunde gått åt pipsvängen redan första dagen.

Och det kan som sagt vara enda gången. Så det kan väl vara värt ett foto till.



Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.