fredag 26 november 2010

Trägen vinner

Ha! Igår lyckades jag locka upp Huliganen i soffan. Tillräckligt länge för att hinna med lite magkli, lite klappande och lite mys. Åtminstone mös jag.

Maken såg lätt tveksam ut, men medgav artigt på förfrågan att jo, han hade visst i ett svagt ögonblick hållit med om att Huliganen kan få vara i soffan på en filt.

- Just det! svarade jag nöjt.

Förvisso hoppade hunden ner efter en liten stund, men man kan nog klicka in det här, det tror jag bestämt.

High five, Huliganen! We did it again!

8 kommentarer :

  1. Ja! Klicker är bra!
    Själv klickade jag in att få pussa Dino, som han först tyckte var en överskattad handling. Numera när han är van tror jag att han till och med tycker att det är lite mysigt att bli pussad på nosryggen/pannan. :)

    SvaraRadera
  2. Klickern kan ta Huliganen till oväntade höjder!

    SvaraRadera
  3. Klart man ska klicka in soffan! När Förstahunden hade papper på sova i sängen-behov (utfärdat av hundpsykolog!) fick vi muta, kommendera och vara väldigt bestämda länge. Förstahunden såg mycket olycklig ut men herregud, sånt kunde vi ju inte ta hänsyn till. När Förstahunden fick sällskap av en stycken katt tyckte hon att det var helt OK med sängliggande. Så där har du ett tips (problemet är väl att maken kanske behöver ett par FLASKOR vin för att tycka att det är en bra idé?)!

    SvaraRadera
  4. Och när jag piblicerade det förra, KLOKA, inlägget såg jag att lösenordet var phydet. Hm, fy det? Kan maken ha haft något med det att göra eller tar bloggen helt enkelt hans parti per automatik?

    SvaraRadera
  5. Har aldrig funderat på att det skulle behövas att uppmuntra en hund till att hoppa upp i soffan! Här har vi en "drottning" som anser att det är hennes rätta plats och "nåde husse" om han inte flyttar sig så att hon kan få ha soffan ihop med matte!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Jea; just det. Mattes list övergår hundens förstånd - så att de kan begripa sitt eget bästa!

    Anki: minst sagt -ända upp till soffan! Som ju väl ändå befinner sig en ca 70 cm över havet?

    Bitte; du har så rätt. Ska man uppfostra så ska man. Inge' pjåsk. Men för att få hussen att godta även katt, så krävs det nog mer än ett par flaskor vin.

    Mycket intressant det där med phydet:et. Kan bloggen vara i maskopi med maken?! Finns det en dold agenda? Vore detta något för Dan Brown?

    Maria; Ja jag trodde ju i min enfald också att ett litet "varsågod" skulle räcka... så vi får jobba vidare på det!

    SvaraRadera
  7. Du Irene, ta ett gott råd från en som vet - skippa katten!!!

    Du förstår väl själv att detta är det gyllene tillfället, tillfället då du låter Huliganhusse förstå att ett Huligansyskon, DET är vad hushållet behöver!
    För med ett syskon med pirayatänder, kommer Huliganen alldeles på egen hand klura ut att soffan är en rätt behaglig plats :)

    Är han motvalls(husse alltså)...ja, då kan du ompröva detta med katt ;)

    SvaraRadera
  8. Larsson; jag har bara ett endast ord att säga: LYSANDE!! Det är väl klart att att det är just det vi behöver, en sylvasstandad liten vättevalp. Varför kom jag inte på detta själv? Har hjärnan frusit lite i den arktiska köld som råder?

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.