torsdag 16 december 2010

Bing Crosby

Han måtte inte haft alla indianerna i kanoten. "I'm dreaming of a white Christmas". Jojo. Dream on, grabben.

Det är halt, man vinglar fram som en vankelmodig anka. ("Har'u inga inbyggda broddar?" säger Huliganen retsamt och studsar iväg framför mig).

Man tvingas åse maken skotta snö och tycka synd om honom för det.

Man får ingen tidning pga väderläget.

Det är kallt, kallt, kallt. Och blåsigt. Och när det är kallt och blåsigt, ja då kanske flygen blir inställda och dottern blir sittande bland skottar och säckpipor.

Man vågar inte ens tänka på uppvärmningskostnader.

Den där första förtjusningen och jasedetsnöarjasedetsnöar-jublet, det har definitivt lagt sig.

Och vadå "Christmas" förresten? Tycker julen kommer alldeles för tidigt i år, kan inte uppamma minsta lilla julstämning än.

Nä du Bing, du kan faktiskt ta dig i brasan.

Eller också är det bara jag som vaknat på helt fel sida idag.

5 kommentarer :

  1. Nähä, du har helt rätt. Bing var bäng! Han hade inte alla hästarna i spiltan eller alla mackorna i picknickkorgen eller alla hönsen hemma eller så ringde det men ingen svarade eller så gick rulltrappan åt fel håll eller så gick pedalerna runt men kedjan var av eller så hade han inte alla bananerna i fruksalladen eller så var han inte den vassaste kniven i lådan eller så fick antennen inte in alla kanaler eller så saknades det en knapp på fjärrkontrollen eller så snurrade hjulet men hamstern var död eller så var han inte riktigt spelklar. Puh. Nåt fel på gubben var det i alla fall...

    SvaraRadera
  2. Precis vad jag hade tänkt att säga Angela, med tillägget att han hade inte alla getter hemma, hissen gick inte ända upp, inte alla varor på lagret, inte alla drickor i backen (och ja, jag jobbar på Ica... ;))

    SvaraRadera
  3. Jamen man har ju lov att drömma iaf ;)

    SvaraRadera
  4. Trillade in här, varifrån vet jag inte men någon annan blogg var det, och har skrattat så tårarna runnit när jag läst lite av vad du skrivit. Lyckliga dig som kan skriva så underhållande.

    Hit återkommer jag garanterat.
    Ninnie

    SvaraRadera
  5. Angela; oj, jag blev rent andfådd bara av att läsa. Men du har rätt. Bäng var han!

    Jea; och Bäng, han hade aldrig fått jobbat hos dig, eller hur?

    Anki; mja, jo, ok då. Men inte om snö!

    Ninnie; åh tack, så snällt sagt! Välkommen tillbaka!

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.