torsdag 14 juli 2011

Det märks att det börjar dra ihop sig...

... till semester alltså. Jodå. Idag var det yllekofta på som gällde. Plus att jag fick ränna iväg och köpa ett regnställ eftersom det befintliga blev alldeles genomregnat redan på morgonpromenaden.

Å andra sidan är jag ju inte direkt bikinitypen, så jag kan tycka att det är rätt ok med ett heltäckande regnställ.

Huliganen är inte heller bikinitypen. Däremot blir han lite smågnällig när det regnar - inte för att han blir blir blöt på promenad, ånej, då skrynklar man bara ihop öronen och stretar på. Men när man kommer hem! Då vill ju den där petnoga matten prompt torka tassar. Bakom öronen. Under magen. Jävligt onödigt, om man frågar Huliganen.

- kom hit så får jag torka dig, säger jag vänligt, - du måste ju bli torr och fin!

Huliganen låter meddela att vill jag ha torrt och fint så kan jag för alldel torka mig själv. För egen del tycker han att vättemetoden att torka duger gott. Den består i att rusa i högsta fart 27 gånger runt matsalsbordet och sladda i kurvorna, då torkar man i vinddraget.

Men jag, som är en konventionell typ, jag torkar i alla fall. Allt ackompanjerat av tjuriga vättemorr som inte betyder något.

- Måste vi ha den här diskussionen varje gång? frågar jag milt.
- Japp! svarar den lille Huliganen och ser så envis ut som bara en västgötaspets kan, och jag inser att jo, det måste vi nog. Intill tidens ände.

3 kommentarer :

  1. Och jag har just kollat - det skall regna Hela nästa vecka! Riktigt semesterväder alltså!

    SvaraRadera
  2. Annika; just det - riktigt semesterväder är ordet! Då kan man använda sitt nya regnställ och det blir ju toppen.

    Larsson; just det. En vätte byter liksom inte åsikt så lätt. Om någonsin?

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.