fredag 12 augusti 2011

Ladda batterierna

Denna veckan har, förutom kantareller och myggbett, inneburit jobb. Mycket jobb, mycket övertid. Och hur kul det än kan vara så blir man lite trött.

Då är det skönt att ladda batterierna med någon timme i Helsingborg.

Där kan man gå på Tant Thea och pilla på alla garnerna tillsammans med en god vän. Låta några följa med hem, jo för det är bara att inse; jag har blivit garnnörd. En sån som lägger garn på hög och klappar på dem.







Och sen, ja sen går man på kondis i 50-talsmodell, dricker kaffe och äter valnötskaka och pratar så att öronen fladdrar.

Efter det är man laddad. "Fully charged" hade det stått om man varit ett batteri.

Så nu är jag beredd; ro hit med fredagsrödtjutet och lite mat. Just bring it on. Jag står pall för det mesta nu!

4 kommentarer :

  1. Ljuvliga färger! Vad tänker du sticka av det brun/röda garnet, eller skall det bara dräglas över?

    SvaraRadera
  2. Åh stickade raggisar - trodde aldrig jag skulle säga detta men vad jag längtar efter det.
    Som barn var det alltid hemstickade som gällde och jag ville ha köptas... Nu när mamma inte stickar längre skulle jag vilja ha hemstickade...
    Ja man är ju aldrig nöjd... ;)

    SvaraRadera
  3. Fabraholic; jag tänkte börja med att drägla, fast lite försiktigt vid sidan om... sen tror jag det ska bli en schal. Eller nåt!

    Jea; just så är det, min mamma stickade också tröjor och raggsockar och mössor och vantar. Och uppskattade man det? Nix. Jag vårdade länge det sista paret vantar min mamma stickat åt mig (hon dog 1999), lagade och hade mig, men förra vintern glömde jag dem på ett tåg, och jag saknar dem fortfarande!

    SvaraRadera
  4. Grönt garn????? Förvånad???? Jag???? Nix inte ett dugg!!!
    Snygga garner! Kram Syrran

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.