tisdag 1 maj 2012

Sköna maj välkommen!

Det har varit en fantastisk första maj! Och eftersom man är klok och gammal och förståndig har man kunnat njuta av en ljuvlig dag utan minsta lilla kopparslagare. Dagen har tillbringats i trädgården där jag gått i närkamp med murgrönan som är fin men liksom lite påträngande, med kirskålen som förvisso också är fin på sitt sätt men som verkligen inte har förstånd att hålla sig på sin kant, jag har huggit kanter och planterat om pelargoner och lekt med hunden och fikat i växthuset...ochochoch...

Så nu känner jag att jag verkligen är nöjd och belåten och varmt välkomnar körsbärsblom...



...och silverpäronsblom...



...och löjtnantshjärtan som vägrade att hålla sig stilla och blir fotograferade på ett skarpt och rekorderligt sätt, men som är så söta att de ändå får vara med på en kant, i all sin darriga prakt...


Självklart säger vi hej och hallå till fintulpanerna,


...men även till de gamla trotjänarna Apeldoorn, som ju faktiskt också är rätt fräcka de också i närbild,




...försådderna pysslas om och är så välkomna de också!


Den här, dock, är väl mindre välkommen, men jag gissar att den kommer ändå, den när nog inte så nödbedd. Och okej, solig och gul är den ju. Så det må väl vara hänt.


6 kommentarer :

  1. Fina vårbilder. Man kan inte annat än njuta av våren och vädret...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eller hur?! Gudskelov känns november väldigt avlägset...

      Radera
  2. Du Irene,
    jag vill bara säga; faan, vad jag gillar din blogg!!!!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj så glad jag blir! Och jag vill bara säga; l lige måde, Larsson, i lige måde!!

      Radera
  3. Beautiful photos!!!

    Sue.x

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.