torsdag 31 maj 2012

Sportjournalistik

Jag tycker det är ett enda evigt malande om fotbollslandskamper. För att inte tala om fotbolls-em. Olympiaden. Tennis hit och dit. Golf. Ingen kan väl klaga på idrottsbevakningen i det här landet? (Notera, detta är en s.k. retorisk fråga!)


Men jo - det är ju märkligt tyst om vissa företeelser. Har någon varit här och frågat hur uppladdningen går? Om jag varit på höghöjdsträning? Blir det kolhydratsuppladdning? Är formen vässad? Och - den mest uttjatade, men av sportjournalister uppenbarligen mest älskade frågan - Hur känns det?


Så jag får väl ändå svara, helt ofrågad, att jotack, det känns bra. Höghöjd? Tja, jag jobbar ju nära Lunds högsta punkt. Kolhydrater? Så sent som igår slängde jag en burk med pasta från kylskåpet som jag tror att dottern glömt där för en tid sedan. Vässad form? Jajamen.

För bäva månde konkurrenterna. Ikväll är det företagets bouleturnering i Stadsparken.

Just bring'em on - jag är laddad!

6 kommentarer :

  1. Blir det blåbärssoppa i pausen, så att ni orkar hela distansen?

    Vilken dräkt kommer du att ha? Blir det hajskinnet? Och hjälmen, glöm för guds skull inte den! Ingen normal människa vill ju ha ett bouleklot i nyllet. Ens om det är ens VD som kastat det.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hajskinn? Så att jag skrämmer motståndarna till underkastelse? Nja, jag tror inte det...

      Man kanske skulle rota fram den gamla ridhjälmen till skydd?

      Radera
  2. Här har jag gått omkring intet ont anande och nu måste jag vänta på resultaten innan spänningen släpper igen. Var det här snällt?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Snällt?? Nja... men du har väl hört talas om cliffhangers?

      (fast spänningen tog väl snart slut - se följande inlägg ;-) )

      Radera
  3. Trots att jag tittade på Sportnytt väldigt noga såg jag ingen rapportering om hur det gått i er Bouleturnering!
    Kanske kan få en uppdatering här någon dag?
    Kram

    SvaraRadera
  4. Redan idag, kära Maja, i en blogg nära er.

    Och hur Sportnytt prioriterar, ja det kan man verkligen ställa sig frågande till!! (Vad var det för b-aktiviteter de valt att rapportera ifrån? Säkert något om fotboll gissar jag.)

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.