söndag 15 december 2013

Söndag morgon

...eller okej då, förmiddag är kanske mer med sanningen överensstämmande. Jag har rätt så många planer för dagen. Först och främst att ta det lugnt. L-U-G-N-T. Sen så ska jag köpa ett par amaryllisar. En förlängningssladd, ja jag har länge gått och tänkt att jag behöver en till strykjärnet, en med en kontakt på så att jag slipper stå som en dubbelvikt anakonda och dra ut sladden bakom hyllan varje gång jag strukit en liten söm. Idag är Dagen, den dag då förlängningssladden-med-avstäningsknappen ska inhandlas och göra mitt liv så mycket enklare, det känner jag tydligt.

Sen så mumlade syrran något om saffransmuffins och adventsfika. Också är det den där schalen som jag la upp till igår. Och möjligen att jag måste sy mig en liten ugglenecessär till mina virknålar, helt plötsligt känns livet inte riktigt värt att leva utan en ugglenecessär.

Så var det ju grönsakssoppan som ska kokas. Pepparrotsköttet dito. Också var det ju det där lugna. Och Huliganen! Man får inte glömma Huliganen (som om det gick, han gör sig liksom påmind i ny och nedan).

Så varför sitter jag då här och bloggar och håller inte på med amaryllisar och soppor och sladdar och sånt? Det kan man, med visst fog, fråga sig.

Kanske för att jag saknar bloggandet lite, nu när livet liksom lägger lite hinder i vägen för det där vardagsbloggandet som jag inte riktigt hinner med just nu.

5 kommentarer :

  1. Klart att du inte kan glömma Hampus, även om iaf det där med syrran, schalen och ugglenessecär låter väldigt intressant;-)
    Kram//Maja

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä, han är svårglömd, den hunden :-)

      Radera
  2. I do know how you feel ... I just posted about being too busy to properly blog ... I really don't like it.

    Here's wishing us all an easier time come January :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hear, hear! This December has been really crazy, I long for quieter days.

      Radera
  3. I hope the new year will bring you more time to blog (and me more time to read your blogging!)

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.