tisdag 3 april 2012

Någon har visst läst fel i kalendern

För inte är det jul nu? Väl?


Det får vara hur det vill med den saken, för julrosorna blommar nu i alla fall. Och med tanke på att det kom några snöflingor nu på huliganpromenaden så är de väl kanske inte helt fel ute ändå?

Jag blandar dem med lite scilla (eller om det nu var vårlök?) så täcker jag in alla årstiderna. Eller åtminstone två. Och det är väl bra så?



Nu blir det inte längre än så här, för nu har maken gjort laxsoppa till mig och i valet mellan att skriva vidare och att äta laxsoppa så drar nog soppan längsta strået.

Bon appetit på mig själv!

2 kommentarer :

  1. Laxsoppa?! Jo, jag tackar jag, sa hon och bläddrade frenetiskt i tågtidtabellen Sthlm-Lund

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du Larsson, det blev lite kvar till dagens lunch - så du hinner om du skyndar dig!

      Radera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.