fredag 13 april 2012

Snillen spekulerar

Under nattens mörka timmar väcktes jag av en ivrig fråga från maken:

- Är du vaken?
- Absolut! svarade jag hurtigt.
- Det är något jag vill säga, fortsatte maken då, och jag väntade andlöst, undrande över vad det var som han plötsligt måste delge mig? Jag fick vänta ett tag, det som hördes mest var "öööhhh". Till slut undrade jag vad det var han skulle säga?
- Jag måste få igång hjärnan! svarade maken då, men sen, sen kom det! Upplysningen han måste delge en förbluffad omvärld, för att inte tala om en förvånad fru:

- De där stenålderskakorna, de var nog ganska hårda. Sa maken och somnade belåtet om.

Själv låg jag klarvaken och funderade över hur hjärnan fungerar hos den man jag lovat älska i nöd och lust. Och det här, det sätter jag absolut på lust-kontot.

Signe honom.

6 kommentarer :

  1. Av min man får jag ibland höra de mest hårresande historier mitt i natten. Ibland på ickeexisterande språk.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, det låter ju ännu mer spännande! Och vilken språkbegåvning din man måtte vara, det förstår man ju.

      Radera
  2. Jeanette och Dino15 april 2012 kl. 07:14

    Hahaha!!! Jag döör av skratt såhär på morgonkvisten.
    Men visst en sådan fundering är ju apselut (som Madickens lillasyster sa) så pass viktig att man måste väcka sin fru mitt i natten. Hahaha!!! (med många utropstecken ;))

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Jea!!! (också med många utropstecken). Klart man måste väcka si fru, tänk om hon inte fick ta del av såna funderingar? Och inte kan man vänta till morgonen heller. Såklart.

      Radera
  3. Haha, det där slår ju nästan det att Ymer kan väcka mig när jag sover som bäst och att jag då med ett skri (något överdrivet kanske ;) skuttar ur sängen för jag är övertygad om att han behöver gå ut men att det i själva verket bara handlar om att Ymer utför; Koll att matte fortfarande lever!

    Och i o m att jag tar skuttet ur sängen är han nöjd. Och somnar om...

    SvaraRadera
    Svar
    1. ...och du ligger vaken...? Vi kanske skulle tussa ihop Ymer och Maken en natt för att se vad som hände?

      Radera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.