fredag 6 juli 2012

Jag tänkte väl det

Igår tittade jag på den lokala SMHI-prognosen för de närmaste dagarna. För idag utlovades det att det skulle börja regna kl 13.

- Högst kuriöst! För att inte säga märkligt! sa jag för mig själv och stirrade förbluffat på vädertabellen.

För hur kunde de ta så fel? Jag menar, jag går ju på min semester kl 12 idag och då skulle jag ju få en hel timme med uppehållsväder?! There's something rotten in the state of Sweden muttrade jag för mig själv och kände mig så shakespearesk som allra helst.

Idag tittade jag igen. Prognosen är nu uppdaterad så att regnet drar in klockan 10. De kände väl att det behövdes lite marginaler.

6 kommentarer :

  1. Jag tänkte gå hem vid 15-tiden idag och ungefär då ska det komma en skvätt regn så jag känner mig inte särskilt orolig. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är bra! Orolig ska man inte vara! Vi önskar dig, Karlsson och Iza (och tja för alldel, mannen också) en skön semester.

      Radera
  2. Och med facit i hand vet vi ju nu att regnet kom redan kl 07.30 idag!! Tror jag skall planera min semester nästa år utifrån när du jobbar :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det verkar vara en klok strategi! ;-)

      Radera
  3. Att det är elakt att skratta, det förstår jag. Men att fnissa lite grann så där att det knappt hörs, det kan man väl få göra?

    Ha en underbar semester (vädret till trots)!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ett gott skratt förlänger livet, så det får man så gärna göra! Och så önskar vi er detsamma!

      Radera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.