tisdag 24 juli 2012

Skagen

I Skagen hade jag aldrig varit förr, och nu begriper jag faktiskt inte varför?? Maken till vacker plats, ja om man nu gillar det där hedlandskapet och det gör jag! Sen gillar jag ju sol, hav, pittoreska hus, konst och smörrebröd också, och allt detta förenades liksom på det mest förträffliga sätt.


Innan vi stärkte själen med Kröyeruställningen på Skagens museum fick vi lite lekamlig spis på Bröndums hotell. Sen var vi helt beredda på att titta på skagenmåleri ur alla synvinklar - jag kan me än väl förstå varför man ville bosätta sig just här för att måla.


I trädgården har jag också en hortensia. Jag kan dock inte påminna mig att det ser ut så här? Fast jag vet inte om det är bristen på konstnärlighet hos trädgårdsmästaren, eller om det är lundaluften som har för lite saltstänk och måsskrik?


Sen traskade vi ut mot Grenen, för att se Kattegatt möta Skagerack. Eller är nordsjön inblandad på något sätt? Två olika vatten är det i alla fall, det är jag åtminstone säker på.





Det var så blått! Och grönt! Och vått! Det blev årets första bad - åtminstone för fötterna, och det är ju ändå en start.







Som sagt, jag förstår verkligen inte varför jag aldrig varit här förut. Det var ju en evig tur att vi kom dit nu!

2 kommentarer :

  1. Your trip looks idyllic! You both look very relaxed - I hope you are and that the holiday has done/is doing you good.

    SvaraRadera
    Svar
    1. It was only a few days - but really lovely days!

      Radera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.