onsdag 22 augusti 2012

Onsdagsregn

Regnet det bara öser ner, och vi är så blöta i både päls och jeeaaannns....tralalalala..

Så det känns som en optimal dag för lite innesittande och stickande. Jag har ju ett nytt projekt på gång! Maken ville ha en varm tröja. Han är ju dessutom så naiv så han tror att om jag sätter igång, så är den strax klar... nåja, han lär väl bli varse hur det blir med den saken.

Igår var vi således i stan och köpte garn. Generöst lät jag honom själv välja färg.

- Ta vad du vill! utropade jag uppmuntrande.

Maken tittade tveksamt på mig och viskade lite tveksamt: blått???

Efter att ha försökt prångla på honom vinrött eller ljunglila insåg jag att det ju ändå ska bli hans tröja (om än tveksamt när), så det blev blått.

Fast sen blev han ju helt hialöst galen och valde grått till oket!! Ojojoj, nu får man nog hålla för ögonen när man möter denna färgexplosion i en obestämd framtid.

Men resåren nertill är klar. Så nu är det bara 94% kvar.

6 kommentarer :

  1. Alltså har du redan stickat 6%!! Bra jobbat! Kram Syrran

    SvaraRadera
  2. Åh, i denna brokiga (hans danska påbrå?) tröja kommer han att göra sig fint i regnbågsfestivaler!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Han kommer att sticka ut som en klart lysande stjärna...

      Radera
  3. En fördel är; med dessa vilda färger kan du genast känna igen honom i en skock av karlar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fniss - ja karlar brukar ju ha en viss förkärlek för blått...

      Radera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.