fredag 3 augusti 2012

Det var ju inte så här det skulle bli

Vi hade en plan. En utomordentlig plan, väl uttänkt och strukturerad och organiserad och ja, helt enkelt skitbra. I korthet gick den ut på att fly hemmet ett tag, låta OS rulla på för sig själv, ihärdigt supportad av maken, åka ner till kusten tillsammans med syrran och en kompis. Väl där hägrade strandpromenader, god mat, kanske ett glas vin, prat och skratt och kanske en loppis eller två.

När jag tänker efter tycker jag fortfarande att det låter som en prima plan. Så då kan man ju undra varför min utsikt idag ser ut så här?


Ser det ut som Mälarhusen, jag bara frågar?? Nej, den skarpsynte observatören noterar a) en virkning, b) en soffliggare, c) en Huligan och d) OS-sändning. Ingen tallskog. Inga stränder.

Och då undrar man ju varför? Hur kunde det gå så fel? Tja, så går det när man får för sig att ådra sig en kraftig infektion på ett synnerligen prosaiskt och oromantiskt ställe (vi förbigår undersökning och närmare specifikation med diskret tystnad). Så nu ligger vi här.

På plussidan kan man väl ändå tycka att vi då får hålla maken sällskap, heja på svenskarna och hålla  lagmoralen uppe. Vi är ju så oerhört intresserade, Huliganen och  jag.


11 kommentarer :

  1. Ser inga bandage på fötterna (vilka är de mest oromantiska ställena på kroppen enl. en mig närstående medmänniska).
    Hopas iaf att du kryar på dig och med tanke på att det varit dressyr på datorn och friidrott på TV så kan du väl inte haft det allt för illa!
    Dessutom så har du ju härligt sällskap i soffan!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä fötterna är alldeles friska! Och sällskapet har varit det absolut bästa, så det går ingen större nöd på mig.

      Radera
  2. Nä inte 17 var det det! Men vi tar igen det!! Kram o krya på dig. Syrran

    SvaraRadera
  3. Fint sällskap i soffan iaf, och snygg filt! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Utomordentligt sällskap får jag hålla med om. Och tack!

      Radera
  4. Jag anser att ni får vara romantiska i Mälarhusen ett annat tillfälle - tänk bara: Mälarhusen ligger kvar även om en månad, men då är OS ohjälpligt förbi och Sverige kan inte bli fyra mer!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, vilken lycksalighetens tid att se fram emot!

      Radera
  5. You and Hampus look so sweet and cosy snoozing on the sofa!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oddly enough we fell asleep, watching the Olympic Games ;-)

      Radera
    2. ah yes, sport can do that to me too. Mind you, I have surprised myself this weekend by getting very involved watching cycling, rowing, athletics and field events - Mark is so proud of me!

      Radera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.