söndag 19 augusti 2012

Sommarnjutning

Ibland bli man så tacksam! Tacksam för att det inte är november. Eller ännu värre - februari!

Nej, det har varit en utomordentlig helg. Varmt. Skönt. Härliga utekvällar. Barn på besök. Med pojkvänner, kompisar och umgänge.

Man har slappat i en solstol. Stickat lite. Sovit lite. Och - faktiskt - spelat golf i 29 gradig värme vilket gör att man med ännu bättre samvete häckar i den där solstolen efteråt.

Då känner jag mig så tacksam. För att jag är just här och just nu. För att jag har världens bästa hund, världens bästa make och världens bästa barn. Okej, jag spelar kanske inte världens bästa golf... men det där, det är ju världsliga saker.

Just nu är klockan nästan 22, vi har suttit ute hela kvällen och ätit kyckling med ädelosttäcke och matig sallad, vi har druckit lite vin, njutit av värmen och livet i största allmänhet.

Och imorgon har jag semester.

Jag känner mig så lyckligt lottad.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.