onsdag 6 februari 2013

En ny kärlek

Förra veckan bredde jag ut mig om makens nya kärlek. Den har ju inte falnat, glöden, kan jag lugnt säga. Herregud, jag har väl inte diskuterat så många satsdelar och ordklasser sen....sen... äsch jag har nog aldrig diskuterat det!

Men nu har faktiskt jag också en ny kärlek. En varm, omhuldande, ompysslande, delikat sådan. Maken får dock generöst ta del av vad denna varelse erbjuder.

För nog är det så att när det är så ruggigt väder som det är nu, ja då behöver man lite varm och god mat? Och då, mina vänner, då är en crock pot svaret på ens bön. En crock pot, ja det är helt enkelt the cat's whiskers vad mig anbelangar.

Jamen hur enkelt kan det vara? Man hackar och slänger i ingredienserna till en gryta på morgonen. Det tar 10 minuter. Sen puttrar den på och när man kommer hem på kvällen, då är det klart! Kan inte det uppväcka ens varmaste känslor, ja då vet inte jag vad som ska till.

Dessutom är den en lagom högteknologisk pryl. Kolla vredet! "Off", "Low" och "High". Mer än så behövs inte. Undra på att ens hjärta bankar!


När allt är klart lyfter man helt enkelt ut grytan ur själva apparaten, och voila! Det är serverat.


På bild nr 2 kan man se mina nya gardiner. Jo det är nämligen så himla bra att när man har en syster som syr gardiner åt en, ja då syr raskt denna snälla syster tallriksunderlägg av tyget som blir över. Så hade det aldrig blivit om jag gått på Hemtex och köpt gardiner, det är jag övertygad om.

Så jag tror nog att crockpotten blir en avgjord favorit. Men är det ruggigt väder (och det är det), då kan det behövas lite mer styrkande intag. Lite chokladmuffins till exempel. Jag vill stolt påpeka att jag minsann produktvecklat viktväktarnas muffinsrecept, sån är jag! Kreativ så det förslår. Titta bara, hallonfyllningen har jag själv hittat på, och jag får nog säga att goda muffins blev ännu bättre.

Här kan man då också se mina andra köksgardiner, jo syrran sydde nämligen två par! Och av resterna av det andra paret blev det en tehätta.


Den som är riktigt observant inser nu att jag har såväl gul- som grönrandiga köksgardiner - och då kan jag bara säga att det stämmer väldigt bra. Båda står sig mycket bra mot crock-pottan får jag säga.

6 kommentarer :

  1. Och maten och muffinsen ser helt fantastisks ut! Kram Syrran

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var inte dumt alls! (kan jag rapportera med en belåten rapning)

      Radera
  2. Vilket sammanträffande! Jag råkar också ha både gul- och grönrandiga köksgardiner.
    /M

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det var verkligen ett sammanträffande! Vad kan detta bero på, undrar man?

      Radera
  3. I am a big fan of the crock-pot (or slow cooker, as they are often called over here) - I am also a fan of your curtain-making sister, and think I should persuade her to visit for curtain-making assistance (I can pay with apple cake and clotted cream!)

    I also think your crock-pot is very high-tech; mine only has two settings - high and low - there is no on/off button, you just unplug it at the socket. Mind you I was initially reluctant to love my slow cooker, as it is an old one of my mother's. She said she was throwing it out and asked if I would like it, and when I said I would like it, she said it could be my birthday present! Hmmmpppfff! However, it works a treat and I use it at least a couple of times a week. There is so much you can make in it...including bread.

    SvaraRadera
    Svar
    1. I am sure that she would be very willing to be paid in apple cake and clotted cream!

      I am getting more and more fond of my slow cooker, but to be given a used one as a birthday gift seems a bit on the stingy side... I mean, what's wrong with diamonds?!

      There was a receipe for foccacia as well as another bread recipe enclosed which I will try.

      Radera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.