tisdag 12 februari 2013

Kategorisering

Maken, som är en snäll make, hämtade mig och hundarna från jobbet ikväll eftersom det snöar och är kallt.

När vi satt i bilen berättade han belåtet för mig att han håller på att kategorisera näbbfibulor.

- Jag delar in dem i grupperna G2A, G2B, G2C, G3A och G3B meddelade han belåtet. (Fråga inte mig varför inte G3C fick vara med i leken, djupt orättvist tycker jag ju att det är. Snudd på lite fibulamobbning faktiskt).

Jamen hur tråkigt lät inte de kategorierna då?

- Du kan dela in dem i platt-näbbade, spiss-näbbade och bredkäftiga i stället, föreslog jag hjälpsamt.

Maken såg ut som om jag inte begriper mig på det där med näbbfibulor.

Hundarna gäspade förstulet. De förstår nog inte heller storheten i det där med G2A osv?

6 kommentarer :

  1. Men, vad är det han gör egentligen????
    kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja du Maja, det frågar vi oss alla emellanåt med förbluffade miner!

      Radera
  2. Hälsa o tacka maken, han bidrar verkligen till att allmänbilda mig. Fick ju slå upp vad det där näbbfibulat var för något! Kram Syrran

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag ska genast framför ditt tack, han kommer att bli väldigt mallig över att ha bidragit till att göra näbbfibulorna mera kända..

      Radera
  3. Svar
    1. Ingen aning ;-) - men tydligen kan man grubbla mycket över det.

      Radera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.