måndag 24 juni 2013

Pukor och trumpeter!

Jag har sytt! Minsann. Gardiner till gästrummet.



Nu ska man inte tro att jag gick helt från scratch, ånej, Jag hittade gardinerna i garderoben, min mamma har vävt tyget för länge sedan och så fick jag gardinerna, men de var alldeles för korta. Eller för långa. Ja det beror ju på vilket fönster man vill ha dem i.



Nu vill jag hade dem i gästrummet, så nu har jag SJÄLV mätt. SJÄLV klippt. SJÄLV nålat och sedan SJÄLV sytt med återhållen andedräkt och med uppbådande av en våldsam koncentration.

Jag blev mycket nöjd och orimligt stolt över mig själv. Jag tvingade såväl maken att sonen att beundra prestationen.

- Säg "så fint"! förmanade jag dem, och de lydde snällt.


Sen tycker jag det är roligt att kunna använda mammas tyg också, jag tycker det är jättefint och passar bra in i vårt gästrum.


Så skulle ni komma på besök och bo över, ja då är det här ni får sova. Och då förväntar jag mig att ni kommer att kasta beundrande blickar på gardinerna. Sitter man i min gamla korgstol får man en bra utsikt över dem.


5 kommentarer :

  1. ahem...did I read that right? Are you inviting people to stay in MY room? ;-) But the curtains are beautiful.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ooops! Sorry ;-) - but you do know, that the sign on the door still says "Sue's Room"!

      Radera
    2. well that's ok then :-)

      Radera
  2. Gardinerna är vackra!!!
    Rummet är en fröjd för ögat!
    Jag älskar plankgolv, korgstolar och att bara sitta!
    När kan jag komma?
    Stor Kram//Maja

    SvaraRadera
    Svar
    1. När som helst! Sitta är jag också bra på :-)

      Radera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.