tisdag 28 juli 2009

Sommarmorgon

Att få gå barfota ut i sitt växthus en solig sommarmorgon är en lisa för själen. Där kan man belåtet konstatera att jo, alla sex vindruvsklasarna finns kvar. Det kanske inte är så många om man jämför med Sofieros överflöd på vindruvor i deras växthus, men då ska man betänka att de har många vinstockar varav flera är ca 100 år, och jag har en, som är två år gammal. Förra året fick jag med sorg i hjärtat klippa bort alla vindruvsklasarna eftersom man skulle det. Jag förhärdade mig och klippte, snipp, snapp! Men nog bar det mig emot. Nu kan jag gå där och räkna in klasarna och se fram emot att få provsmaka så småningom.

Sen räknar jag in gurkorna också, och tomaterna när jag ändå är igång. Eftersom jag har en gurkplanta och en tomatplanta är det snabbt gjort. Merparten av växtligheten i mitt växthus består av pelargoner (ja jag har också fallit för dessa tantblommor), och nu ska jag strax iväg och köpa fler torvbricketter så att jag kan ta fler sticklingar.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.