fredag 21 maj 2010

Men VARFÖR??

Jamen det är väl själve f-n alltså!!!

Hörde ni? Detta är ett skri ifrån en plågad själ, en själ som bara blickar in i nattsvart misär, en själ som LIDER.


Ser ni något?

Nä, just det. Skåda ovan (ja alltså det som inte finns) orsaken till min själsvånda.

Vad man borde ha kunnat se, men inte ser, det är små pigga rudbeckior. Rudbeckior fådda av Ellenmamman, rudbeckior som hon inte vill ha eftersom hon inte gillar gult, men rudbeckior som är sådda av synnerligen exklusiva importerade fröer av damen-som-hade-huset-tidigare-som-numera-är-bebott-av-Ellenfamiljen (puh!).

Och nu undrar jag bara: varför? Why me? Varför straffas jag på detta sätt?

Jag tycker själv jag är en snäll person. Jag klappar maken och hunden med samma varma hand. Jag ler mot mina medmänniskor (ja inte när jag är arg förstås). Jag ger hunden frolic och maken mat. Jag skäller inte så ofta på mina kollegor. Jag slänger glas och tidningar på anvisad plats. Men något måste jag ju göra fel eftersom det blir på det här viset.

Om inte....


Kan detta vara boven i dramat? Månne?

9 kommentarer :

  1. Hjälp, nu påminner du mig om alla lökar jag satt som kanske aldrig kommer upp....

    SvaraRadera
  2. Alltså jag tycker det är fräckt att du skyller dina tillkortakommande på en försvarslös liten hund som på sin höjd sitter stilla och fint och luktar på blommorna (precis som Ferdinand!) och myser lite lugnt.... eller hur var det nu??
    Kram Syrran (ok då... det är lite synd om dig också - tror du inte de kan komma upp om en vecka eller så?!)

    SvaraRadera
  3. Håller på Annikas teori, om någon vecka. Så hav tålamod!

    SvaraRadera
  4. Tror inte att det är den strävsamma Huliganen! För ett par bloggar tidigare var han ju verkligen arbetsam. Städade och hjälpte till med spade i trädgården. Fast det är ju klart, ibland är det den minst tänkbara man ska kolla upp lite extra. Som i gamla hederliga pusseldeckare.

    SvaraRadera
  5. Nilla: jamen precis! Jag ska just sätta jättefina gladioluslökar som jag fått, och jag oroar mig redan för att säkert inte kommer att komma upp...

    Annika: "stilla och fint och luktar på blommorna"?! Ha! Har du sett tassen in action?

    Jea: Tålamod?? Vad är det? Aldrig hört talas om!

    Kerstin: Just det! Han invaggar en i falsk säkerhet, och SEN går han ut och krafsar upp mina rudbeckior. Han är slug, den hunden!

    SvaraRadera
  6. Vill du veta vad jag tror?

    Asch, så dumt av mig! Det vet jag ju att du vill ;)

    Jag tror att den lilla väna rudbeckian har torkat in och skrumpnat av ren skär avund!

    Japp, så kan det gå när man pussar tulpaner!!!

    SvaraRadera
  7. Jag hittade din blogg genom A-K blogg. Underbart, du skriver otroligt medryckande. Jättetrevlig blogg!!

    SvaraRadera
  8. Ja alltså av MIG får du ingen sympati. Nej på sin höjd lite skadeglädje. Skönt att det inte bara är jag :D

    SvaraRadera
  9. Larsson: Klart jag vill! Alltid vill jag veta vad du tycker. Jag har förstått att det där med tulpanpussande väcker lite frågor, så jag får kanske ta och överväga om det är värt det?

    Linda: Nejmen hej! Så kul att du tittade hit! Hoppas allt är bra med dig?

    Lotti: Det är ok! Jag kan ju ha mig själv att skylla, lite mer självbehärskning i närheten av tulpanerna så ska det nog gå.

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.