lördag 15 maj 2010

Såhär i efterhand kan jag bara konstatera

... att det var ett allvarligt misstag att inte ta på regnbyxor när morgonrundan runt Nöbbelövs mosse skulle klaras av. Jag skyller på DMI och SMHI; enligt deras prognoser skulle det ju inte börja regna förrän vid 11-tiden?

... att kapuschong ändå är en fiffig uppfinning.

... att man kanske skulle virat in Huliganen i plastfolie?

... att folk tittar konstigt på en när man svänger inom affären för att köpa citrongräs och paprika och man lämnar ett litet blött spår efter sig samtidigt som det säger "kipp, kipp" om ens skor.

9 kommentarer :

  1. Regn?
    Här i U-a är det strålande sommar väder. Så varmt att Jea gått i shorts och linne hela dagen.
    Jea hon är en fryslort hon, så om hon tar av sig långärmat och långbyxor DÅ är det varm på riktigt! :)
    (kan glädja dig med att solen bränt mig på rygg och axlar så att det svider. DET har du sluppit iallfall...)

    SvaraRadera
  2. Huloganen i plastfolie - jodu, det skulle vara en syn! Annars kommer jag ha dina kanelbullar som en hägring för mitt inre öga idag. Sånt som kan golva en exil-svensk!

    SvaraRadera
  3. Då hade han kanske gått ner i vikt också, Huliganen. Eller var det inte plastfolie de använde i The Full Monty?

    SvaraRadera
  4. Jea: Tack, det gläder mig att veta att någon har det soligt och varmt idag. Det hade ju varit ännu bättre om denne någon varit jag i och för sig. Men jag är ju oändligt tacksam att jag slipper solsveda såklart. Då är det ju mycket bättre med hällregn, vatten i skorna, fleecetröja och regnställ. Och vantar. Å andra sidan så har ju grannen bjudit över mig på bubbel i hennes växthus ikväll. Det är väl bra att detta drabbar mig? Så slipper alla andra få ont i huvudet och bli på lyran, menar jag.

    Nilla: jag funderade ett kort och överilat ögonblick på att verkligen plasta in honom och ta ett foto till bloggen, men sen insåg jag att han hade vägrat att samarbeta totalt! Kanelbullar är inte dumt - du får kanske dra igång ett bak idag?

    Emelie; om det är viktnedgång man är ute efter så vore det nog bättre att plasta in MIG... fast jag är ju lite rädd för vad grannarna skulle tro!

    SvaraRadera
  5. Även här i Sveriges regnhål har det varit varmt som i en bakugn idag! Så det så!

    SvaraRadera
  6. Du Irene, ska vi inte stryka alla dom där som håller på och rapporterar om solsveda och kaffe i bersån ut våra adresslistor och medvetanden? Även vi plaskade runt i Nöbbellövs Mosse och det var snudd på djurplågeri samt gravt mattemissbruk. Rackarns dåligt väder!

    SvaraRadera
  7. Nu har vi vant oss vid att skorna säger kipp kipp. Jag vill demonstrera *tjurar*

    SvaraRadera
  8. Ånä Bitte! Jag minns för en inte allt för lång tid sedan, hur mycket snö JAG hade när ni rapporterade om vår och fina dagar. Inte uteslöt jag er då inte! Nänä, MIG slipper ni inte!

    SvaraRadera
  9. Lotti: Även du min Brutus! Jahaja, då har ni väl haft sol idag OCKSÅ??!! vavava??

    Bitte: Gravt mattemissbruk - ja du har så rätt, så rätt (som vanligt!). Jag tycker vi utkräver ånger, avbön och ursäkter i långa banor från dessa soldyrkare. Då kan vi ju möjligen låta dem vara kvar i våra adresslistor. Möjligen - men säkert är det inte!

    Anki: "Ropen skalla; regnet ska vara åt ALLA!". Eller kanske vi ska ha solsken åt alla? Det vore ju faktiskt bättre när jag tänker på det.

    Jea: Inte vill vi slippa dig! Absolut inte. Men du kan väl vara lite solidarisk och inte sno åt dig all sol själv?

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.