fredag 28 maj 2010

Fredag kväll - igen!

Fredagar kommer med en fantastisk regelbundenhet. Det gör i och för sig måndagar också, men det är man lite mindre tacksam för.

Idag är dock inte vilken fredag som helst, ånej.

Idag har jag:

- planterat ut mina första egenhändigt sådda småblommiga tagetes, vaniljfärgad slingerkrasse, dubbla rosenskäror och dessutom fådda rudbeckior (någon timme senare åskade det och hällregnade och jag riktigt kände hur de små ömkliga plantorna hukade sig och undrade varför de hamnat i denna skärseld)

- sen har jag ätit entrecôte med vitlöks- och örtskum, nypotatis och sockerärter och till det druckit egenimporterat sydafrikansk cabernet sauvignon


- beslutat mig för att strunta i dammsugaren. Ha!

Men dessutom är det första dagen på semestern. Åjo minsann. Här ska semestras i flera dagar.

Det behöver vi alla, maken kom till exempel hem och utropade "herregud, nu har jag varit gift med dig i så många år, nu behöver jag semester!" samtidigt som han såg makalöst utmattad ut. Det förstår man ju, det kan suga musten ur vem som helst.

Nu önskar jag ju bara att alla får njuta av en lika skön fredag som jag.

5 kommentarer :

  1. Åja, det verkar inte vara så speciellt jobbigt att vara gift med dig.
    Mat och vin serveras.
    Snygg är du, och har dessutom en snygg hund införskaffat.
    Vad mer kan man begära lixom?

    SvaraRadera
  2. Ja alltså här hade jag tänkt ut en hel kommentar och så hade Jea förkommit mig!

    SvaraRadera
  3. Ja Lotti, så´n är jag! ;)

    SvaraRadera
  4. Haglade det inte hos er?? Fast det var kanske tur för de stackars små plantorna.
    Njut av ledigheten och årsdagen båda två, kram Annika

    SvaraRadera
  5. Jea; du har ju rätt såklart! Men så är du ju snabbtänkt också. Och förekommande, vilket ju Lotti raskt upptäckte.

    Annika; tack! Det tänker vi göra.

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.