måndag 4 oktober 2010

En fråga om matematik

Nä, jag blev inte tvåa, precis som jag trodde. Därmot blev jag blåst på, lite regnad på och lite i största allmänhet utsatt för såväl elementens raseri som en strålande vacker och bra golfbana. Trevligt hade vi i min boll också! God lunch före och god mat efter och sisådär.

Vad jag blev? Ja det beror ju helt på hur man ser det. Det var i alla fall så här att när stridsdammet lade sig så hade tre personer exakt samma poäng, men däremot olika handikapp. Och eftersom jag då hade högst handikapp så blev jag ju 3:a enligt vedertagen golfpraxis. Men man kan ju också välja att se det som att jag blev delad 1:a. Om man tänjer lite på golfpraxis alltså.

Det tycker jag man kan göra.

P.S. Maken vann. Så hur man än ser på saken så gjorde Huliganfamiljen bra ifrån sig.

9 kommentarer :

  1. Bra gjort! Grattis till hela Huliganfamiljen, inkl Huliganen då förstås!

    SvaraRadera
  2. Delad forstaplats! Grattis - snyggt jobbat!

    SvaraRadera
  3. Och vad fick du i pris??? Och Grattis igen förstås!

    SvaraRadera
  4. Jamen det är ju klart att det blev förstaplats. Själv fattar jag inget av golf. Har testat att slå lite, men att träffa bollen var inte så himla lätt. Så jag bugar och bockar och är imponerad som bara den över resultatet.

    SvaraRadera
  5. Asså, det där med golf......
    Den enda nyttan och glädje en annan har av golfspelande är att man kan promenixa på banorna vintertid (och plocka bollar som man byter mot biltvättar hos golfspelande snubbar på macken).
    Obs! Medför (bajs)påsar på promenixerna -vilket jag noterat att många andra inte gör!
    Nä golf är helt nollställt för mig - försökte intressera maken en gång i tiden - tänkte att det kunde vara en bra sysselsättning för honom. Han hade ett otroligt bollsinne, balans, träffsäkerhet - you name it! Men nää, han var inte heller intresserad....
    Mään guuu så tråkiga vi är då.....

    Är väldigt impad av ditt resultat -
    "I say,absolutely spiffing ol´gal´"

    SvaraRadera
  6. Tycker appselut att man kan mäta det resultate mellan tummen och armbågen och se där...enl mina beräkningar så vann du minsann *nickar viktigt* Är ju väldigt bevandrad i golfens värld nämligen *not*

    SvaraRadera
  7. Angela: ja jag tror att man inte nog kan understryka Huliganens betydelse här. Som inspirationskälla om inte annat!

    Emelie: tack, tack! Du överlevde söndagens aerial workshop ser jag!

    Annika: en mycket fin blå lammullströja. I herrstorlek.Och blå som sagt. Den kommer att klä maken som en smäck!


    Kerstin: där sa du ett sant ord! Att det kan vara så svårt att träffa en boll som ligger stilla? Märklig sport egentligen.

    Britta: "spiffin" är ordet! Och nog för att jag tycker det är rätt kul med golf. Ibland. I lagom mängder. Och om det går bra - men det går inte upp mot hund!

    Anki: att du är väl bevandrad i både det ena och det andra märks ju tydligt. Så jag litar helt på din bedömning!

    SvaraRadera
  8. Men hallå!
    Om du har högst handikapp så borde du ju rimligtvis ha gjort den största prestationen enligt Jennys praxis. Du blev alltså etta, grattis!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    SvaraRadera
  9. Men tack, Jenny! Jag tror du har alldeles rätt, när jag tänker närmare efter. Man kanske ska avkräva makens hans 1:apris?

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.