söndag 24 april 2011

Barnarbete

 Som sagt, i den här familjen tror vi på att slita ut en generation i taget. I all synnerhet den generation som inte är vår. Operationen inbegrep diverse manliga attribut (ok, jag medger att det lika gärna kan vara kvinnliga även om just jag inte går igång på verktyg och virke). Däremot var jag väldigt behjälplig när det skulle sågas brädor. "Akta fingrarna" sa jag och bidrog därmed aktivt.

 



 

 

 
 
 
Maken och sonen slet, flitiga som bin hela dagen. Jag inser att nu kommer det säkert någon petimeter och påtalar att det där, det är inget bi utan en humla. Men herregud, vad ska en stackars fotograf göra när det är just en humla som parkerar sig framför kameran? Jag kan väl inte gärna skriva "flitiga som humlor"? Det låter ju skitfånigt.

(För det är väl en humla? Eller är det faktiskt ett bi? När det gäller flygfän kan jag särskilja svanar. Ugglor. Möjligen flugor).

Men nu struntar vi i det där med blommor humlor och bin och nöjer oss med att konstatera att brädhögen, den är numera sågad, oljad och färdig för nästa steg! Käre son, du är välkommen hem snart igen!

4 kommentarer :

  1. *fniss* Precis den sortens läsning som får en på gott humör :-) Väldigt, för att inte säga lysande inställning till generations utslitning! Det kommer att anammas i detta huset kan jag lova!

    SvaraRadera
  2. Lite misslyckade bilder, då det inte finns med någon västgötaspets på någon av bilderna!
    Då får du gåtill min blogg istället.

    SvaraRadera
  3. Lotta; tack! Man kan alltid lita på dig!

    Anki; så glad att kunna stå till tjänst med denna insikt!

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.