tisdag 26 april 2011

Ooops! I did it again

Man kan inte tro det - men nu har jag slutfört ett handarbetsprojekt. Igen! Jag går ut till spegeln och stirrar i förundran (och stum beundran) på mig själv. "Vad du är duktig!" säger jag uppmuntrande till mig.

Förvisso, det är inga stordåd á la mormorsrutefilt, men det är något som faktiskt är klart. Klappat och klart.

Men låt mig börja från början; den förträffliga Ellenmamman lät häromveckan meddela att hon köpt garn till mig eftersom det var billigt. Hon inser att det är inte lönt att fråga eftersom jag då bums börjar vela om jag  behöver mer garn? Vill ha mer garn? Har råd till mer garn? Sånt tjafs orkar Ellenmamman inte lyssna på, utan hon tog saken i egna händer och presentade mig två garnnystan.

- Du kan virka grytlappar, föreslog hon sedan. Och inte är väl jag den som vågar göra Ellenmamman emot? Så grytlappar fick det bli. I rutmönster. Jepp.

 

 

6 kommentarer :

  1. Nej, så fina de blev! Hatten av för Ellentanten! ;)

    SvaraRadera
  2. Ellenmamman verkar vara en rekordelig kvinna!!! Att fråga om sådana saker är bara dumt! Köp eller inte köp det är ingen fråga- KÖP!!! Fina grytlappar som huliganmatte virkat!!!
    Kram Maja

    SvaraRadera
  3. Ellenmamman ÄR en rekordlig kvinna! Så det så! Och fina, fina blev grytlapparna.

    SvaraRadera
  4. Ellenmamman har också god kännedom om vilken färg som passar i Huliganhemmet. Och vilka snygga grytlappar sedan - stum av beundran! Kram Syrran

    SvaraRadera
  5. A-K; men det är ju tack vare ditt fina garn!

    Maja; Ellenmamman är själva inkarnationen av "rekorderlig"! Och du har ju så rätt - fint och billigt garn ska man itne låta sin näsa gå förbi.

    Angela; just det, du har rätt, men så är du nog själv också en rekorderlig kvinna tror jag. Och tack! (Kanske hade passat in i ditt rosa kök?)

    Annika; inte behöver du vara stum, inte!

    Hej Jennie! ;-) Tack, tack!

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.