torsdag 7 april 2011

Laddad!

Ja inte jag alltså. Kameran menar jag. Eller då snarare det lilla batteriet. Alltså kan jag nu förevisa Filten för en ivrigt väntande omvärld.

Skåda! Visst är den grön? Visst är den skön? Visst har jag varit himla duktig? Va? Huliganbloggen proudly presents: The Mormorsfilt!


 

Och nu, nu kunde jag ju också ta den där kombinationsbilden av gullig Huligan på mattes egenhändigt hopvirkade stordåd.

 

Fast sen så tyckte jag ju att hunden kunde gott titta på åskådaren, skapa en intim närhet så att alla som ser på bilden själva kan tänka sig in i hur det är att trona uppepå detta mästerverk.

- Titta hit! sa jag till fotomodellen himself. Huliganen fick då plötsligt för sig att jag sa något om frolic, märkligt nog, och kom raskt studsande bort till matte, helt glömsk av sitt fotografiska uppdrag.

 
Men jag som är en sann hunddomptör hejdade honom med ett distinkt "Stopp och belägg, min bäste Huligan!". Och titta här då, då blev det tvärnit med världens gulligaste tassar.

 
Men sen kände jag mig lite sliten. Lite trött. Det har varit en sån där dag, en dag när huvudvärken har hamrat som en stångjärnshammare mot tinningarna, när man haft en bad-hair-day, inte bara i huvudet utan över hela kroppen. Ja till och med inne i kroppen. Och vad gör man då när man har en sprillans ny mormorsfilt? Jo man lägger sig i soffan såklart.

 

14 kommentarer :

  1. Väldigt vacker filt! Väldigt vacker hund! Men skönhetsfaktorn på det där som döljer sig under filten på sista bilden är för tillfället något oklar? ;-)

    SvaraRadera
  2. Bra jobbat!!!
    Både med virknål och kamera!
    Får nog försöka ta itu med min sjal/filt igen!

    SvaraRadera
  3. Stum av beundran böjer jag mitt huvud i anspråklös kapitulation för Huliganmattens flit och filt.

    SvaraRadera
  4. Snygg! Hund och filt alltså - av dig ser man ju inte någonting :-)

    SvaraRadera
  5. Åhh, vilken filt! Superfin!! Jag tror jag dööör av avund...

    SvaraRadera
  6. Riktigt fin filt! Blir avundsjuk nu när jag inser att min inte alls är lika fin. Din har jämna färger och min har en massa färger hit och dit, ingen ordning alls.

    Jaja jag får väl göra en till. :D

    SvaraRadera
  7. Fin filt, men det är enkelt att få en västgötaspets att vara fotomodell. Titta bara på mina bilder (som husse har tagit) på http://sverkerbest.blogspot.com

    SvaraRadera
  8. Lotta; jag ville ju inte skrämma bort några läsare, vissa saker ska man bespara en lyckligt ovetande omvärld.

    Maja; tack! Jag är lite nöjd över mig själv faktiskt. Och förvånad över att jag faktiskt blev klar...

    Anna-Karin; åja, du har minsann knörplat ihop fina filtar själv!

    Annika; precis! och det var just det som var meningen...

    Angela; först dör du när jag visar bilder på spindlar och nu när jag visar bilder på filt... du verkar vara lite känslig?!

    Jennie; fast ibland tänker jag att det vore roligt med en i många blandade färger också, så jag tror jag ska göra en sån också.

    Sverker; jag ska genast ta mig dit och titta!

    SvaraRadera
  9. Åh vilken skön, grön filt! Du är jätteduktig!

    SvaraRadera
  10. Maj Gadd alltså, du är ju typiskt duktig med både hund, virknål och kamera!

    SvaraRadera
  11. Vill bara spä på Ankis inlägg: och med kaveln och muffinsplåtarna och korkskruven. Och, framför allt, med känslan för halsband! Halsbandet har nu väckt förtjusning även på kontinenten (asså Lille Danmark):

    SvaraRadera
  12. Jenny; tack! du säger alldeles spontant och oprovocerat de där så väldigt rätta och riktiga sakerna...

    Anki; Jag är en, som det så modernt heter, multitaskande kvinna!

    Bitte; det gläder mig! Men så är du ju också en så kontinental kvinna.

    SvaraRadera
  13. Jag har ju totalt missat att kommentera detta inlägg! Så fin filt det blev! Jag är dessutom oerhört imponerad av att det faktiskt blev en filt i slutändan, istället för, tja, en virkad näsduk eller så.

    SvaraRadera
  14. Emelie; jag är faktiskt imponerad själv. Risken att det skulle bli en näsduk (eller fingertuta) var ju faktiskt överhängande.

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.