torsdag 14 april 2011

Trädgårdsbrist

Det har nog varit väldigt lite trädgård i bloggen på sistone. På väldigt länge, tror jag faktiskt. Ändå så har det ju satt fart; vårlök, tulpaner, pioner, rabarber, aklejor, narcisser - alla ligger de i startgroparna. Eller rättare sagt, de är redan långt ute på banan.

Har jag brytt mig? "Tulpaner? Rabarber? Och??!!" har jag sagt tjurigt för mig själv. Nej lusten har saknats. Den lille trädgårdsmästaren inom mig har försovit sig.

Här krävs alltså krafttag! Alltså ämnar jag inom en dryg halvtimma bege mig mot något som ska få sprutt på tulpaneriet; Amsterdam! here I come!

Fast Huliganen och maken får stanna hemma. Den ena för att han säkert hade pinkat på tulpanerna, den andre för att passa den lille tulpanpinkaren.

Au revoir!

5 kommentarer :

  1. Så härligt det låter, ha det så jättebra!

    Och där fick jag även förklaringen till varför jag inte har några tulpaner i trädgården. Karlsson skulle bara pinka på dem! Eller så kan det ha att göra med att rådjuren käkade upp varenda tulpan så att jag gav upp...?

    SvaraRadera
  2. Jag får pinka på hur många tulpaner som helst för min husse. Men min granne tycker inte om att jag lämnar tassavtryck i deras rabatter. Jag vet inte varför.
    Däremot är alla tacksamma när jag vallar iväg tulpanälskande rådjur.

    SvaraRadera
  3. Men hallå där! Vem ska passa dig då? Tycker att jag hade varit som klippt och skuren för rollen som Mary Poppins ;-)

    SvaraRadera
  4. Amsterdam! Låter fantastiskt att åka dit precis vid den här tiden.
    Min trädgård (kallad "vilja men inte kunna") har brakat igång med
    ljusblått och gult. Pärlhyacinter, påskliljor och så de där gula som jag aldrig kommer ihåg vad de heter....inte vintergäck.....
    Trots mitt tafflande blommar och grönskar det år efter år im garten - halleluja :0)
    Man har ju mest ägnat sig åt den mycket suspekta sysslan "fluktande" - d v s stirrat på två västgötar som legat i som bävrar för att göra fler västgötar - Om inte Ida är på smällen nu, blir hon det aldrig :0)
    Bitte slipper mammasysslorna - inga puppor där - och lika skönt är det tycker hon - räcker så bra med att träffa de vuxna barnen och hålla ordning på dem.

    SvaraRadera
  5. Lotta; det är kanske en kombination av Karlsson och rådjur?

    Sverker; det var en petig granne!

    Anki; du har ju rätt! varför, ack varför, tänkte jag inte på det? Du kunde ju följt med och käkat pannkakor!

    Britta; det är det som är det tacksamma med trädgårdar, även om inte allt kommer upp så finns det tillräckligt med gamla trotjänare som ger liten ögonfröjd - ja om man nu kan slita ögonen från Skrållan och hennes kavaljer förstås! ;-)

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.