fredag 23 september 2011

Om jag vore lite mer strukturerad

...ja då hade jag inte en himla massa påbörjade projekt. Såna som jag, efter diverse utflykter i bloggosfären har lärt mig kallas WIP:s eller UFO:s. Nu är jag emellertid uppenbarligen i vissa lägen en ostrukturerad person... eller kan man kanske kalla mig entusiastisk? Ivrig att lära mig nya saker? En som inte är rädd att ta itu med saker? Nog låter det väl bättre?

I alla fall; låt mig presentera: UFO 1. en halsduk i Irish net. Obs! Det kan hända att det inte blir en sån för jag är lite sugen på att dra upp allt igen och göra en spiralhalsduk i stället.


 
UFO2. det här är redan upprepat, jo för jag skulle virka pulsvärmare i gallermönsterteknik och insåg efter ett tag att jag totalt missförstått mönstret.Jaja, det kan hända den bäste





UFO 3. Min skotska schal. Inte upprepad, men heller inte klar

UFO 4. Filt. "Vad ska det där bli?" frågade maken misstänksamt, och på mitt svar att det ska bli ytterligare en filt så påstod han att man kan inte ha hur många filtar som helst. Åt det fnös jag bara.  Dessutom räknar jag med att den blir klart till 2017 eller sisådär ungefär.

Om jag nu bara nöjt mig med det, men jag måste nog erkänna att det finns lite mer garn här hemma som ska blir något. Vilket år som helst. Jag tycks ha utvecklat något slags garnmissbruk. Närhelst jag ser en härva så tycker jag att den bara måste följa med mig hem. Det är lingarner och röda garner.




 Och bruna garner och gröna garner och garner som inte syns här. Och jo, jag är medveten om att strumpgarnet fortfarande ligger där, alldeles ostickat.


Och när man då tittar sig omkring på sina ofärdiga projekt, ja då känns det lite lugnande att traska ut i trädgården, plocka några av säsongens sista blommor, prega ner dem i en vas... klart! Tada!!




5 kommentarer :

  1. Många projekt är bra. Tror jag? Gillar färgerna i UFO 1 skarpt. Och btw gillar jag din nya presentation också. :)

    SvaraRadera
  2. Om det är flest icke-avslutade-projekt-när-man-dör-som-vinner, så ligger du riktigt bra till Irene. Jag tror nog att du har förstapriset som i en liten ask... Jädrans snygga projekt förresten. Bäst gillar jag den första, den blå/gröna. Vrålsnygg!

    SvaraRadera
  3. Jag tror jag hade 25 UFOs vid årets början. Men det var nog inte riktigt sant, för jag räknade inte med stickningarna och korsstygnsarbetena...
    Jag håller på med statistik på jobbet, så jag vet hur man gör.(Man kan ju inte gå omkring och erkänna vad som helst heller. Tänk om de mejslar in små pinnar för varje UFO på gravstenen)
    Du är på rätt kurs, Irene! Om du behöver mera garn kan jag gärna skicka lite ett och annat :-)

    SvaraRadera
  4. Äh, kom igen Irene!
    Detta var väl inte så farligt!
    Du har ju visat en kreativ ådra och dessutom så är du kvinna och kan ha många bollar i luften samtidigt d.v.s. massor med Ufo´n på en och samma gång!
    Väldigt vackra saker också!!!
    kan nog inte välja något särskilt, men noterade en "garnpåse";-) Kul att den används!!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Lotta; tack, det är mina färger också!

    Angela; det måste väl vara så? Man kan liksom inte bara sitta och rulla tummarna, man måste ha saker på gång!

    Fabraholic; 25?! Oj, där ligger jag i lä... Och du har rätt, man måste tänka på gravstenen! Och vad Sankte Per skulle säga... har du garn som behöver adopteras bort så finns här alltid ett hem för det!

    Maja; garnpåsen används flitigt! Den är mycket uppskattad i huliganhemmet.

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.