torsdag 7 mars 2013

Nu får man sno på!

Jag har, som jag skrivit förut, en mycket snäll och begåvad syster. Och därför kan det hända sig att man alldeles en vanlig vardag kommer hem och hittar ett litet paket till sig själv. Jag gillar verkligen överraskningar och spontana presenter, det gör jag. I all synnerhet som man hittar något så fint som det här inuti!


Syrran har alltså smitt (eller ska det heta "smidit"? Det ser konstigt ut det där med "smitt" får jag säga)  en schalnål till mig - alldeles perfekt eftersom jag gillar schalar! Den är jättefin, en hamrad oval med en "pinne" med runt huvud.


Så bra! Och jag vet ju precis vilken schal som den kommer att passa på, som pricken över i:et!


Nu får jag nog bara sätta lite fart på stickorna...

8 kommentarer :

  1. Nålen är underbar!
    Hon är snäll din syrra!!!
    Snygg schal -snart-!

    kram//Maja

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är den! Och visst är hon!
      Snart? Nåja, allt är ju relativt... :-)

      Radera
  2. Det heter smitt. Eftersom det är en perfekt-böjning av verbet använder man supinum-formen.
    /M

    SvaraRadera
    Svar
    1. Käre herr Besserwisser, då har jag lärt mig något nytt idag med. Supinum på dig själv, du!

      Radera
  3. That scarf pin is just perfect!!!

    SvaraRadera
  4. Wow - that scarf pin is beautiful! (as is the shawl) Two very talented sisters, if I may say so.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Yes, I am very grateful for it! It really is lovely. Whether the shawl will be or not, seems to be a question for the future. A rather distant future - very thin tread makes slow knitting...

      Radera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.