torsdag 19 september 2013

Man fick kasta in handsken...

..imorse och ta vantarna på. 5 grader är liksom ingen temperatur som man ens kan låtsas att det fortfarande är nästan sommar. Nänä, det blev yllevantar så blev man varm om fingrarna.

Men jag tar det med jämnmod. Företaget firar jubileum av jubileiskaste slag och i helgen ska vi befinna oss i ett land där det just nu är 28 grader och sol. Det blir besök i ett dagbrott och lite konferens, men ett eller annat glas vin och kanske ett bad ska man nog kunna klämma in.

Maken och Huliganen får dock stanna hemma. - Det är nog ändå inte så kul, säger jag lögnaktigt, för att det inte ska kännas alltför orättvist. De ser inte ut att tro mig.

Jag är åter på tisdag. Om jag inte stannar kvar och njuter av kalkstensgrottor, blått vatten, vin och sådär. Ja jag får se hur jag gör.


8 kommentarer :

  1. Ha det gott!!!
    Tänker inte vara avundsjuk;-)
    Kram//Maja

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det hade vi! Fast jag såg vare sig någon garn- eller tygaffär, så det är inte säkert att du hade gillat det :-)

      Radera
  2. sounds like a perfect way to begin the weekend!
    xxxxxx lori

    SvaraRadera
    Svar
    1. It was a perfect weekend! It felt a bit unreal, chilly mornings in Sweden one day, and a morning walk along a warm beach in Greece the other...

      Radera
  3. Enjoy! I rather wish it was glove weather here ... it's way too hot for the end of September!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sooner than you think it will be time for mittens and woollen hats!

      Radera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.