onsdag 18 augusti 2010

And he goes out with a BANG!!

Maken är nu inne på de sista skälvande veckorna innan hans tjänstledighet för arkeologistudierna sätter igång.

Detta skälvande infaller precis som jag har för avsikt att hemsöka vårt östra broderland några dagar. Dit får Huliganen inte följa med, trots att han annars har fast anställning som kontorsråtta hos oss. Därför hade jag för avsikt att boka in honom på det lokala hundpanget några dagar.

- Behövs inte! lät maken meddela. Han kan följa med mig till jobbet!

Huliganen har aldrig jobbat på makens arbetsplats. De vet inte vad som väntar dem. Att få in en Allmän Ordningspolis, Förste Ostavsmakare och Överste Ankomstskällare på kontoret, det lär liksom märkas.

Det blir en fin final på hans tid där, kan jag tycka.

9 kommentarer :

  1. Wow, maken vet alltså inte vad han givit sig in på?
    Tycker det är snällt av Huliganen att sköta om diverse uppgifter istället för att vila upp sig på panget! Han är allt en fin liten påg Huliganen ♥

    SvaraRadera
  2. Och tänk vad de kommer att sakna honom sen när han inte är på kontoret!

    SvaraRadera
  3. jag tycker att det är ett ypperligt tillfälle för Huliganen att öva på att vara med husse på jobbet. Jag menar när hussen sedan ska ut och göra utgrävningar har han världens bästa lilla grävskopa med sig. :)
    din make skulle för övrigt trivas hemma hos mig där det kryllar av fornlämningar och utgrävningar pga att vår väg ska breddas.
    Vi som bor här petar snabbt ned saker i marken om något sticker upp för att de inte ska gräva upp hela vår by ;)
    (hum, bäst att skriva att det där sista var ett skämt... *fnissar*)

    SvaraRadera
  4. Kommer med spänning följa Huliganen på sitt nya jobb... han kommer nog göra succé! Annat räknar jag inte med.

    Tack för alla fina rader hos mig, de gör min blogg färgrikare!

    KRAM LISA

    SvaraRadera
  5. Alltså Huliganen... han komemr ju charma in sig där på det nya kontoret. Och tänk om de anställer honom medan du är bortrest! Och tänk om den sedan INTE beviljar någon tjänstledighet för honom!!!
    Vad ska du göra då?!?! Va va va??

    SvaraRadera
  6. Ser SÅ fram emot inlägget om hur Huliganen betedde sig på Makens jobb.

    SvaraRadera
  7. Nu kom jag på en idé: MAKEN - kan inte du skriva en kommentar på inlägget så vi som är så nyfikna i alla fall kan få veta liiite om hur det gick idag.

    SvaraRadera
  8. Anki, visst är han! Världens bäste lille påg. I synnerhet om han får säga det själv...

    Annika: Japp. Tyst och tomt och...och... väntar nu, pratar du om maken eller Huliganen?

    Jea, precis, grävskopor, det är grejen det. Särskilt när de är pälsiga. Och är det så att du har fornlämningar att grävas ut så kommer Huliganens Gräv & Skäll AB som ett skott!

    Krutrut: Din blogg är jättefin, och färgrik alldeles för egen maskin! Du är varmt välkommen hit.

    Lotti: säg inte så! Och nu är det ju försent... hu... nu blir jag jätteorolig!

    Anna-Karin: du kan snart få stilla din nyfikenhet. Svaret kommer på en blogg nära dig.

    Annika: maken svarar "in your dreams!". Eller något åt det hållet. Men jag som är en snäll person tänker rapportera.

    SvaraRadera
  9. Valet är upp till läsaren :-) !

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.