lördag 21 augusti 2010

Om Finland. Och korv. Och lite om en soffa också

Jahaja, nu är man hemma igen. Lite slitnare, lite tröttare men ganska nöjd. OK, jag erkänner; jag somnade nästan under ett föredrag. Det var säkert alldeles vansinnigt spännande och sådär, men i ärlighetens namn tror jag att vem som helst hade somnat i ett varmt konferensrum efter närmare 9 timmars oavbrutet pratande? Jag menar, jag somnade ju inte under mitt eget föredrag och det får man väl vara nöjd med?


Mitt första besök i Helsingfors, ja i Finland överhuvudtaget. Inte för att jag sett så värst mycket men det jag faktiskt såg var vackert. Igår skulle det till all lyckas minglas också, knytas kontakter och nog för att det kan ta på krafterna att vara väluppfostrad och trevlig i tio timmar, men att segla stor träskuta runt i Helsingfors skärgård var ett trevligt mingelsätt får jag erkänna. Soligt var det också.

Dessutom var jag nöjd och lugn, jo för maken hade via sms låtit meddela att Huliganens karriär på hans jobb varit en oanad succé!

Det hade gullats. O:ats. Ah:ats. Huliganen hade bara skällt lite lagom på folk. Folk som säkert behövde skällas på. Det hade bäddats i soffor åt honom. Han hade fått mjuka filtar. Och - ja han kommer väl aldrig att vilja återvända till oss - han hade matats med korvbitar när han behagfullt låg utsträckt i soffan...

Jag undrar om han inte borde hålla kurser i hur man gör karriär?

7 kommentarer :

  1. Vad kul att du blev nöjd med Finlandsresan! Ser fram emot att få se fler skärgårdsbilder.
    Och vilken fantastisk arbetsplats Maken har - de fattar ju precis det där med att Huligan-vovvar skall omhuldas och älskas till 1000! Undras hur det blir på måndag morgon - vilken bil tar Hampus till jobbet månne?

    SvaraRadera
  2. Tänk om Huliganen får Makens jobb?!

    SvaraRadera
  3. Lever de mjuka filtarna fortfarande?

    SvaraRadera
  4. Tänker de behålla honom? Har han ett bindande kontrakt? *biter nervöst på naglarna*

    SvaraRadera
  5. Oj oj...ser en konkurrent på arbetsmarknaden!
    Jag menar han kunde väl ha succeat lite mer lagom? =O)
    Najs bild från träskutan! jag tycker absolut att man kan få somna på föredrag, så länge det inte är ens egna...Blir ju klart nyfiken på vad de andra fick sova till när du föredragade? El, nä så klart somande ingen då *skrattar*

    SvaraRadera
  6. Precis Anki! Inte skulle väll någon somna när Irene håller föredrag! ;)
    Och gulliga Huliganen som fick vara personalens gosegris för en dag, det gör han säker gärna om (och de med) :)

    SvaraRadera
  7. Annika, det får bli mitt! Inte kan vi berövas vår medarbetare hur som helst?

    Anna-Karin: inte omöjligt. Jag tror han gjorde ett outplånligt intryck...

    Emelie; jag har inte vågat fråga, faktiskt. Man vet ju hur det går med mjuka saker i närheten av Huligangaddarna.

    Lotti; jag tror du kan vara lugn. Han har en matte som inte skulle dra sig för att hota med både det ena och det andra om de vägrar släppa honom. Hon kan vara lika bitsk som herr Huligan himself!

    Anki, ja man kunde ju tycka att han kunde varit lite mer modest? Lite mer lagom? Fast Huliganen är ju liksom sällan "lagom"...
    Somna? När JAG håller föredrag om ohyggligt...ähhh... hmm.... "spännande" saker? Aldrig!

    Jea; nä precis! Förresten vågar de inte. Somna alltså. För då blir jag så sur och bitsk.

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.