måndag 27 september 2010

En dag på stranden

Herr ordningspolis Huliganen åkte till stranden. Där var det minsann mycket som behövde åtgärdas. Vågorna svepte in på det mest oorganiserade och oordnade sätt, här krävdes att någon sa ifrån!

Sluta bums!
 
Kolla matte, det är helt galet!
S L U T A!!!

Hjälp, nu blir jag lite blöt om tassarna!
Iiiihhhhh - de' e' blött!
 
På torra land igen...
 
Men jag har ögonen på dig, hörredu!
 
Oj, nu kommer vågen igen!
 
Se upp, för nu kommer jag!

Oj, nu blev jag lite trött - det är jobbigt att vara ordningspolis
 
Jag kan ju känna att det var rätt så skönt att vi var alldeles ensamma på stranden. Det var vågorna, vi och en förfärlig massa Huligandecibel.

4 kommentarer :

  1. Stackars liten, det är minsann inte lätt att vara hund, när man måste sköta precis allting själv. Men han verkar ju ha läget under kontroll i alla fall.

    SvaraRadera
  2. Ja det är inte lätt att Övervakare av Ordning, inte. Men han tar sin uppgift på stort allvar. Och talar med STORA BOKSTÄVER...

    SvaraRadera
  3. Jasså var det Huliganen som hojtade!
    Vi undrade just vad det var :0)
    Bra lungor grabben :0)

    SvaraRadera
  4. Britta, visst har han?! Jag hoppas att ljudet dämpats något med tanke på avståndet... ;-)

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.