torsdag 16 september 2010

Mera spännande än Oscarsgalan!

  

Nu har det hänt! Igen! Jag är omåttligt stolt, måste jag säga. Huliganen och jag (och maken såklart) har fått en väldigt fin award av Maja. Maja är något som jag absolut inte är, nämligen otroligt händig med tyger, nål och tråd. Själv knörplade jag väl ihop en sned grytlapp eller så i syslöjden... här pratar vi om en helt annan kaliber!

Så nu ska jag nominera sju andra bloggar och skriva sju saker om mig själv! Om mig finns ju inte så himlans mycket att säga egentligen, så för enkelhetens skull hänvisar jag till detta inlägg, då jag fick en liknande award.

Men lite kan man väl ändå säga;

  1. Jag kan vara lite amper av mig. Bitsk skulle man kunna säga. I alla fall om man är bilverkstad...
  2. Jag för en ojämn kamp mot kilona, jag är väldigt förtjust i mat. Gudskelov är jag lika förtjust i långa promenader.
  3. Jag är en obotlig optimist och glad för det mesta. Envisas med att se den ljusa sidan av det mesta om jag inte...
  4. ... har en av mina temperamentsfulla stunder. Vilket inträffar med jämna mellanrum.
  5. Jag är ganska lat. När det gäller att städa garderober till exempel. Däremot är jag väldigt energisk när det gäller att fräsa runt med hunden i ur och skur.
  6. Jag älskar rosor. Och lavendel. Och hostor. Och tagetes.
  7. Jag anser att ett osvikligt botemedel när man är förkyld, trött, febrig, deppig är att bädda ner sig i soffan med "Love Actually". Filmen alltså. 
Och nu kommer vi till nästa punkt, nämligen att nominera några andra bloggar. De jag hänvisade till i förra avsnittet gillar jag fortfarande väldigt mycket! Men kanske jag ska nämna några andra?

Då får det bli (utan inbördes rangordning)

- en vätteblogg, nämligen den om Bitte och Stina - ja också Hippie förstås, trots att hon inte är vätte
- en hundblogg till! Om Rut och Kanel - med en matte som verkar vara precis i min smak
- ytterligare en hundblogg, nämligen Krutrut - såna bilder önskar jag att jag kunde ta!
- märkligt nog en matblogg mitt ibland alla hundar! Nämligen Syltis på Söder som jag snavade över häromveckan.

Om ni vill, så får ni alltså kopiera in blogg-awarden i era bloggar, nämna sju saker om er själva och nominera sju andra bloggar.

5 kommentarer :

  1. Mange tack! Nu blir det spännande, vad ska jag avslöja om mig själv?! Nu ska alla skeletten i garderoben fram, jajamensan korten på bordet....Får ta mig tusan överväga detta noggrant, funderar ut några bra egenskaper över natten. För det behöver väl inte vara sant?!

    SvaraRadera
  2. Sant?! Nej såna petitesser har minsann aldrig hindrat mig från att lägga ut texten... ;-)

    SvaraRadera
  3. Tack Irene! Jag har awardat vidare...

    SvaraRadera
  4. Spännande! Jag ilar dit och kikar!

    SvaraRadera
  5. Tackar det ödmjukaste för finaste awarden!

    Niger, bockar & bugar.

    Kram LISA

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.