torsdag 17 februari 2011

Det är kontrasterna som gör det

Om det inte blåste så attans kallt därute, så hade man kanske inte tyckt det varit så skönt att få vara inomhus ikväll?

Om det inte var så vidrigt grått, eländigt och räligt, så hade man kanske inte förstått att uppskatta att små, små snödroppar (värda Tapperhetsmedalj av Största Storleken!) håller på att förskrämt titta upp?

Om man inte hade jobbat över och tänkt så att man fått träningsvärk i hjärnan så hade man kanske inte uppskattat att det snart är Antikrundan på TV?

... milde tid, ikväll är jag verkligen filosofisk! "Du å jag, Platon, du å jag!"

3 kommentarer :

  1. Känner mig allt annat än filosofisk, men intressant att läsa att den mest hoppingivande blomman jag vet iaf tittar fram lite försiktigt nere i Skåne. Har vi tur kanske den kommer fram till midsommar här;)
    Kram Maja

    SvaraRadera
  2. Inte bara i kväll. Som alltid Irene, som alltid!

    SvaraRadera
  3. Maja, jag hoppas den kommer tidigare än så! Pratade med dottern som bor i Skottland förra veckan och hon talade om att där blommar såväl krokus som snödroppar och vintergäck. Himla orättvisa!

    Jea; jamen precis! Jag känner att du förstår mig så bra, Jea!

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.