torsdag 27 oktober 2011

Badkruka

Maken ligger i bubbelbadet och kurerar sin tjorviga rygg (och jag ber till högre makter att den SKA bli kurerad snart, herregud jag är ju numera van vid att bli uppassad med både mat och städning och handling och nu får jag helt plötsligt det på min lott. Sånt sliter ju på mina franska nerver).

Badrumsdörren är stängd.

Framför mig i vardagsrummet står en Huligan med svansen mellan benen och hässjar samtidigt som han stirrar misstänksamt på badrumsdörren.

Lite badkruka är han nog. Och snart är det dags för julbad...

4 kommentarer :

  1. Jag har en såndär vovve som gladeligen kastar sig ut i fyragradigt vatten när det är i en sjö, men allt bad som involverar schampo är tydligen hundvanvård.

    SvaraRadera
  2. Kanske är det inte själva badet som oroar Huliganen, utan mera om Husse kommer att komma ut från badrummet som Husse eller som något annat?

    BooohooOOOO!! Scary...very scary!!!

    SvaraRadera
  3. Dusch och bad är väl i princip aldrig populärt-
    Kan ju vara så att husses ryggont påverkar Huliganens italienska nerver och att han helt enkelt oroar sig för vilken husse som kommer ut ur badrummet.....med el utan ryggont.
    Sen tycker jag det är fullständigt hänsynslöst av husse att spela så på dina franska nerver !!!!! ;)
    Skäms att gå och få ont i ryggen så där bara *flinar*
    Krya på honom, så ordning blir återställd :D

    SvaraRadera
  4. Helena; på gränsen till tortyr, kanske rentav? Man har ju hört talas om kinesisk vattentortyr...

    Larsson; en mycket intressant teori! Jag tror vi får lägga lite tid på att utvärdera det här. Husse får bada ideligen, ideligen så får jag försöka avläsa reaktionerna. Tänk så ren han ska bli! Husse alltså.

    Anki; du har så rätt! ÄNTLIGEN någon som förstår hur JAG lider.

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.