söndag 23 oktober 2011

Hipp hurra för bamsefar!

Igår var det dags att fira pappa som fyller 89 - förvisso inte förrän på måndag, men då finns det ju en och annan arbetsgivare som lider av vanföreställningen att på måndagar, då bör man befinna sig på jobb. Syrran, systerdottern och jag är ju dock resoluta kvinnor och räknade raskt ut att herregud, då firar vi väl på lördagen då!

Vad behövs nu för ingredienser för ett lyckat fölsekalas? Jo, man behöver:

a) en fölsegris - check!
b) en blomsterkvast - check!
c) något gräddigt - check!






Så vi pratade och fikade och åt grädde så det stänkte om det. Rätt vad det var tänkte jag att jag kunde ju fotografera syrran med vidhängande dotter. Sagt och gjort, hos mig är tanke och handling ett. Ibland kan man stryka det där med tanke, men just igår tror jag faktiskt att det ryckte till bakom den fårade pannan. Lite spasmodiskt sådär.


Men hjälp vilka motsträviga modeller! De dök raskt ner bakom blommorna och hur ser en sån bild ut? Va?!

- Kom fram! röt jag i min bästa hunddomtörstil och då lyckades jag med min mest betvingande blick få dem att sitta still.


 Hundarna? Klart de var med! .




 Huliganen råkade visst inte fastna på bild. Jag kan dock berätta att han för det mesta satt under bordet och gastade "finns det mer tårta?!"

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.