onsdag 5 januari 2011

Pyssel och knåp


Det är nog drygt 30 år sedan jag virkade senast, jag är ju inte direkt någon handarbetsfantom. Men uppenbarligen är det som med cykling, har man en gång lärt sig det så kan man hjälpligt knåpa ihop såväl luftmaskor, som smygmaskor som fasta maskor.


OK, det är ju inga direkta stordåd som utförts, inga spetsmönster, inga sängöverkast, inget spektakulört alls. Bara små grytlappar, men lite nöjd är jag nog. Jo det är jag.


Vem vet - rätt som det är så sitter jag där och krusar örngottsband.

4 kommentarer :

  1. Helt plötsligt så känner jag mig väldigt nöjd med att jag lämnade det där med grytlappsvirkning till dig - det är ju uppenbart vem som har virktalangen i den här familjen!

    SvaraRadera
  2. Åh, så fint! Det ska bli kul att gå i Virkskolan hos Huliganen!

    SvaraRadera
  3. Emelie; så är det! Vissa är begåvade på kemi, andra på virkning... ;-)

    Anna-Karin; det var faktiskt attans roligt att virka! Gick nästan FÖR snabbt... får åka ner till stan och köpa mer garn imorgon.

    SvaraRadera
  4. Lägg av, är du redan KLAR?! Kan du inte köpa lite garn åt mig om du ändå är på stan? Kanske jag kommer att klara av att göra grytlappar? Jag gillar ju kalla färger, som du vet. ;)

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.