lördag 29 januari 2011

Tulpanfrossa

Jag älskar blommor. Och i synnerhet nu i kalla, gråa, eländiga, vidriga, fuktiga, hala januari. (Märks det att jag inte är ett januari-fan?).

Livet i januari blir så mycket färggladare av tulpaner. Krispiga, färgglada frasiga tulpaner. Den här veckan har jag haft en rasande tur; jag har haft besök av många goda vänner och fått fantastiska tulpaner - tänk så underbart att få verkligen frossa i tulpaner - ha buketter överallt - inte en förskrämd liten bukett på matsalsbordet utan ett överdådigt antal av färglada blommor. Det har verkligen lyst upp min vecka!






Just nu delar jag alltså hem med (förutom 1 st Huligan och 1 st make) inte mindre än 80 tulpaner! Kan man bli annat än lycklig?

4 kommentarer :

  1. Tack SNÄLLA, för att du delar med dig!
    Tulpaner kan ju nästan göra en religiös ;)

    SvaraRadera
  2. Vilket underbart blom-överflöd - jag tittar, tittar och njuuuter.
    Känner precis hur de luktar och hör "tulpangnisslet"!
    Måste omedelbart inköpa teminstingens en bukett själv.

    SvaraRadera
  3. Vilka underbara tulpanbuketter! Här älskas det också tulpaner, men jag får vackert köpa dem själv...

    SvaraRadera
  4. Larsson; så är det absolut. Ett av budorden måste väl ändå vara "tänk på att inte glömma bort att köpa tulpaner"?

    Britta; just det där gnisslet är ju så underbart. Jag njuter verkligen av att ha det här överflödet omkring mig!

    Lotta; normalt sett köps också alla tulpaner här av undertecknad. Men nu fick jag ju massor av ett gäng generösa kompisar och det känns fantastiskt att ha så många på en och samma gång!

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.