tisdag 15 mars 2011

I detta inlägg nämns inte hunden alls, märkligt nog

Det behövdes mer garn. Och eftersom jag är en modern handarbetstant så beställde jag, med viss bävan, på nätet. Sen gick jag där och väntade. Bet på naglarna och suckade otåligt. Varje dag rusade jag ut till brevlådan och tittade. (Fast vad jag gjorde det för, det begriper jag ju inte, för i dessa moderna tider så får man ju ett sms med meddelande om att garnet är för avhämtning, så de där suktande turerna till brevlådan, de kunde jag besparat mig).

Men nu är garnet här! Titta så fint! Jag medger, jag hade svårt att välja färg.


Fast sen så kan man ju inte köra igång med virkning direkt - härvor måste nystas, det kommer man ju ihåg sedan sin barndom när man fick hjälpa mamma med det. 


Raskt grep jag mig verket an. Jag nystade och jag nystade och sen nystade jag lite till...

- Vad gör du? undrade maken förbluffat när han passerade.
- Jag står här och letar efter den röda tråden, svarade jag då.

Fast, kom jag sedan att tänka på, jag har ju inte köpt något rött garn! Var ska den röda tråden då komma ifrån? Jag får kanske beställa lite till?

7 kommentarer :

  1. Det gula var verkligen fint!

    Jag håller på med lite virkning själv, men det känns som om jag inte kommer någonstans. Jag håller på med en riktigt stor filt, i rutor. Det blir många rutor men det ska gå!

    SvaraRadera
  2. Vackra garner!
    Det såg ut som bomull.
    Vad ska du göra?
    Fast jag saknade Västgöten!!!
    kram Maja

    SvaraRadera
  3. Åh, det där kommer jag ihåg! Man fick sitta där och hålla härvan medan mamma nystade och katten lekte tafatt med tråden. Kära värld, det var dåtidens dataspel det :)

    SvaraRadera
  4. Superfint! Jag såg några garnnystan i din smak på Fröken Garn i Malmö (rea 25 kr nystanet). Ska jag köpa? ....

    SvaraRadera
  5. Jennie; jag älskar gult! Köpte en milt gul också, men den syns inte så bra. Håller också på med en filt - men det får ta den tid det tar. Bra terapi från jobbet!

    Maja; Ja det är bomullsgarn - jag tänkte göra lite kuddar i mormorsrutor till växthuset, där kan man dra på med en massa olika färger! Och du - västgöten, han kommer igen!

    Larsson; japp, du har så rätt. Fast vi hade ingen katt... Och när man nystat färdigt så fick man leka med kottar och vara ett sånt där präktigt barn! ;-)

    Anna-Karin; tack! Fast jag tror jag får nog virka upp lite av de garnerna jag köpt först...

    SvaraRadera
  6. Vilka barndomsminnen, sitta med mamma och hålla garn som ska nystas. Numera använder jag en garnvinda, väldigt praktiskt.
    Eller numera är det ett lååångt uppehåll mellan stickprojekten, väääldigt långt. Men jag älskar garn!

    SvaraRadera
  7. Kerstin; visst är det något underbart med garn? Att komma in i en garnaffär och se alla härvor, i massor av nyanser och olika material. I nästa liv ska jag nog ha en garnaffär tror jag. Fast bara till mig!

    En garnvinda! DET hade jag behövt nu!

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.