måndag 21 mars 2011

Jahaja - jag är minsann inte bitter

Ånej. Varför skulle jag vara bitter för att det är måndagsmorgon och nu behagar soluslingen komma med den där vackra gryningssolen? Nejdå, jag är minsann mer storsint än så. Och bara för att bevisa det så ska jag dela med mig av mina bästa trädgårdstips.

Jag är säker på att ni alla kan de där vanliga; rosor ska beskäras när björkarna har musöron, maskrosor i gräsmattan är skit, kirskål är ännu mer skit. Så det behöver jag ju inte tjata om igen. Nej den absolut viktigaste kunskapen, den är att veta; när ska man fika med grannen i växthuset? Och svaret på den frågan, det är liksom det nav kring vilket hela trädgårdsarbetet cirklar.

Svaret? Så ofta som möjligt. Igår uppfyllde jag den kvoten, det känns bra att veta.

Glöm nu inte det här!

6 kommentarer :

  1. Har varken växthus eller grannar jag vill fika med. Hur ska detta sluta?

    SvaraRadera
  2. Glömde... maskrosor och kirskål har jag däremot väldigt gott om.

    SvaraRadera
  3. Lotta, jag kan tipsa om att fika i IRENES växthus istället. Så gör jag! ;)

    SvaraRadera
  4. Alltså, jag har det som Lotta: väthuslöst och nixfikiga grannar. Så jag gör som Anna-Karin: fikar i Irenes växhus (åh, vilka rabarbermuffins!). Men ävn jag har gott om kirskål och maskrosor; de senare gillar jag skarpt. Och just nu längtar jag energiskt efter just maskisarna – små lysande solar i allt grönt!

    SvaraRadera
  5. Lotta; det finns bara EN sak att göra - kom hit och fika. Fast kirskålen kan du lämna hemma...


    Anna-Karin; ja det vore väl snart dags igen?

    Bitte; visst lyser maskrosorna upp! Fast den där bladrosetten.... så jag har ett förslag; du kommer hit och får fler rabarbermuffins och så får du mina maskrosor. Deal?

    SvaraRadera
  6. Synd att det är så långt, men vilken dag som helst åker vi nog till Skåne. Står inte ut här längre!!!

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.