söndag 27 mars 2011

Produktutveckling

I förra inlägget skrev jag om en gratis husvärdering som vi fått - men vi har faktiskt fått ännu fler grejer! Tyvärr ingen champagne vilket kan tyckas snålt, rentav lite ogint,  men titta här vad Ica i all sin välvilja skänkt oss, 2 kg gratis mjöl minsann!

 
Jag placerad mjölet på bordet där jag kunde beundra det. Presenter är ju alltid trevliga, så jag kände mig nöjd och belåten. Men sen började jag fundera.

- Är detta den optimala formen för mjöl? frågade jag mig.

Efter att ha funderat ett bra tag, rört, knådat, kavlat och  haft mig så såg mjölet ut så här:

 
Jag kände mig ganska belåten med hur det blivit, så jag tog en närmare titt, och nog är det så att det är bättre än i påse? Va?

 
Men sen så kom jag på hur jag ytterligare kunde förfina konceptet! Man tror kanske inte att det går, men skåda här! Bullfika i växthuset med maken.

 
Nu känner jag att bättre än så här blir det nog inte?


9 kommentarer :

  1. Ja, ja jag ser ju att du inte bara putsat fönster! Faten blev ju jättefina, vilken tur att du köpte dem.

    SvaraRadera
  2. Det såg väldigt gott ut måste jag säga! Jag tror bannemej att jag ska baka jag med!

    SvaraRadera
  3. Produktutveckling kallas det väl? Inte alltid av godo, men här ser det riktigt gott ut. Synd att jag inte hann dit i tid. ;-)

    SvaraRadera
  4. Hm... missade visst din rubrik på inlägget. Ber om uschäktelse...

    SvaraRadera
  5. Åh, jag tror jag döööör av avundsjuka!!! Så goda de ser ut! Kanelbullar. Det har jag aldrig vågat ge mig på...

    SvaraRadera
  6. Suckar avundsjukt. Vilken tur för min kropp att jag inte bor nära dig, för då hade jag tvångsinbjudit mig själv till allt gott du bakar. :)

    SvaraRadera
  7. Jag kan verifiera att mjölet antagit sin ädlaste form i dessa prickiga behållare. De var utsökta.

    Dog du nu Angela, när du insåg att jag fått smaka bullarna? ;)

    SvaraRadera
  8. A-K> jag önskar jag kunde svara...

    SvaraRadera
  9. Annika; nej jag hann med lite till... viktiga saker!

    Jennie; det var gott! Klart du ska baka du med - det har du nog gjort vid det här laget?

    Lotta; jag kan baka fler - så att du hinner nästa gång. Ursäkten accepteras! ;)

    Angela; inte ska man dö av några kanelbullar inte! Klart du vågar baka bullar, du som verkar vara en modig kvinna.

    Jea; något tvång hade alls inte behövts - du är så välkommen så!

    Anna-Karin; man tackar för detta beröm!

    Angela; är du lite lätt avsvimmad kanske?

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.