lördag 19 mars 2011

Nu kallar John Blund

Först ska det bli en liten kvällsrunda dock. Sen ska det ramlas i säng, och det kan väl hända att man redan småsnarkat i soffan lite. Men vem kan klandra en för det? Det har ju inte varit vilken vanlig lördag som helst. Ånej, idag har man varit på kalas! Man har bjudits på champagne, massor av god mat och tårta ovanpå det. Man har träffat en väldig massa trevliga människor! Bland annat en och annan hundbloggare som man inte träffat förut. Alltså har det pratats en hel del hund också, vilket ju är alldeles väldigt trevlig. Tänk så mycket roligare det är att prata hund än att prata skatteregler och utbredningen av barkborrar i Norrlands inland till exempel.

Ja, också har det druckits champagne. Sa jag det? Man har också skalat av sig den vanliga beklädnaden och till och med iklätt sig klänning. Ja ni förstår kanske vidden av festligheterna när man rapporterar att man även iklätt sig högklackat?! Det ska mycket till för det - men vad gör man inte när Briardens och Beardisens förträffliga matte fyller år. Så nu utbrister man i ett litet jamåhonleva här på sin kant, och sen stämmer man möte med Morfei.

God natt!

4 kommentarer :

  1. Nix, ingen fiskdamm - men det behövdes liksom inte!

    SvaraRadera
  2. Jeeezus, fiskdamm! Glömde jag den!?! Men vad du glömde var ju att skriva om PRESENTEN! Det allra läckraste halsband i jelly bean-färgade halvädelstenar.
    Det var precis mitt i prick och just vad jag alltid har önskat mig – jag visste det bara inte.

    SvaraRadera
  3. Bitte; du det där med fiskdamm - det kändes faktiskt inte alls behövligt! Vem vill få en påse med en glitterpenna och en gammal clementin när man kan få champagne i stället?

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.