onsdag 14 oktober 2009

Allt tyder på höst

Det är bara att inse - det är höst. Tecknen är otvetydliga:

- vantarna har kommit på, och nya vantar stickas
- reflexhalsbandet pryder den lille huliganen på morgon och kvällspromenaden
- bilrutorna måste skrapas på morgonen
- utemöblerna är numera innemöbler (om man nu räknar uthuset som "inne")
- de känsligare av trädgårdsväxterna har packat ihop och sagt mors och goodbye

Se här till exempel:


Se vilken vekling - en enstaka natt med frostgrader och tomatplantar kastar in handduken. Vad är det för sätt?!

Fast förutseende som jag är så plockade jag redan igår in den sista skörden (mig lurar man inte så lätt):



Hösten har ju ändå sina fördelar:


En höstkväll i brassken är minsann inte så dumt! Då kan man till och med stå ut med lite fotboll på TV.r

(Man kan kanske tycka att detta är ett något tamt blogginlägg - var är sältan, var är drivet, var är knorren, kanske man undrar? Jag kan till mitt försvar bara anföra att det var akvarellkurs ikväll och hela lektionen var fylld av perspektivritning och regndismålande. Blir någon förvånad över att jag fick ett smärre utbrott och vägrade perspektivrita? Alltså vem orka bry sig om perspektiv, jag vill ju måla blommor).

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.