torsdag 29 oktober 2009

Torsdagsklagan

För en stund sen kom jag hem från morgonpromenaden med huliganen. Det var en skön promenad, och det ser ut att bli en strålande höstdag, en sån där när man vill ta hunden med sig ut i skogen som brinner i höstfärger, gå en lång promenad, kanske lägga ett spår, kanske prata käkarna ur led med hundiga vännen om man har tur.

I normala fall hade detta varit en fullt möjlig plan för dagen, jo för jag har ju det så lyxigt att jag är ledig torsdagseftermiddagar. Ändå sitter jag här och känner mig lite moloken.

Idag ska jag nämligen a) gå på informationsträff hos skatteverket, och b) jobba hela eftermiddagen och förmodligen kvällen också med att redigera en jätterapport.

Hur planerar jag egentligen? Och var är höstrusket när man som bäst behöver det?

P.S. Allt är inte nattsvart. Det finns nämligen ett c) också. Lunch med maken!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.