torsdag 29 oktober 2009

Det var det

Nu har man varit iväg på informationsträff med skatteverket. Då blir man förbluffad - kanske inte över själv budskapet, för i ärlighetens namn; momsregler är inget man hetsar upp sig över i första taget. Nej det som var mest häpnadsväckande var kön till parkeringsautomaten. Det tog nästan 15 minuter att komma fram, och kön sträckte sig över hela parkeringsplatsen.

Inte visste jag att det var så himla populärt med momsinformation. Det kan i alla fall inte ha varit fikat folk kom för, blaskigare kaffe och torrare smörgås var det sällan man skådade (sa hon otacksamt).

Men annars har det varit en bra dag; vi har morrat på en av våra större beställare (huliganen), lett hult mot densamme (jag), sovit under skrivbordet (huliganen), redigerat jätterapporten Allan (jag). Och vågar man säga det, det flöt på riktigt bra. Men här skjuts inga björnar och ropas inga hej och gås inte över några åar förrän eländet är baxat iväg till beställaren. Än kan mycket gå åt fanders (sa hon optimistiskt).

För övrigt tror jag att jag har en manlig gen, eller två. Jag håller nämligen på att bli förkyld. Och tycker oändligt synd om mig själv. Jag lider. Jag stönar ihåligt. Men hjälper det? Kommer någon ilande med svala händer att lägga på pannan, sval glass att sleva i sig, ett glas sval champagne att muntra upp sig med? Ack nej. Jag får väl gå ut och laga lite kvällsmat själv då (sa hon tappert).

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.