torsdag 30 juni 2011

Genusperspektiv

Just nu bejakar jag min manliga sida, det är säkert väldigt bra att göra, yin och yang och allt det där. Inte så att jag far runt med slägga och brynjetröja, någon måtta får det ändå vara på det manliga. Jag vill vara manlig med finess!

Nix - jag är febrig, ont i lederna och lite snuvig. Och jädrans vad sjuk jag är! Verkligen manlighetspoäng på det. Har liksom passerat yin&yang och magplasklandat i ynk&gnäll - tyvärr väldigt ofinessigt.

Men nu tycker jag inte ni ska sitta här och läsa mitt gnäll, nej nu tycker jag ni ska titta in på Oxbergsblogg och titta på små nya vättevalpar! Det tänker jag själv göra. Blir jag inte frisk av det, ja då vet jag inte vad som ska hjälpa?! Alla valpar är söta - men små västgötavalpar, ja de får mitt hjärta att gå i spinn lite extra.

6 kommentarer :

  1. Man får vara manlig ibland. ;-) Krya på dig!

    SvaraRadera
  2. Nej, vet du vad Irene!
    Den sidan med alla valparna på klarar jag inte av!!!
    Jag blir så sjuk!!!
    Klart att du ligger och mår dåligt om du varit och kollat där!!!
    Själv kände jag något lite vått i ögonvrån när jag tittade på sötisarna! Kan ha varit allergin som slog till!
    Krya på dig!
    kram

    SvaraRadera
  3. Men se! Ny design! Och alldeles ypperligt passande. Däremot är det opassande att vara opasslig när vi ska gå och träna hund tillsammans för första gången på massor av år. Det är ingen reda på dig, du som är så redig. Så red nu upp dig oc bli frisk i ett kick: appellplanen kallar!

    SvaraRadera
  4. Stackars dig och stackars oss som fick titta på små räliga miniHampusar..... suck.....
    Kram från Syrran

    SvaraRadera
  5. Krya på dig! :D

    SvaraRadera
  6. Lotta; tack! Jag gör mitt bästa!

    Maja; visst blir man lite sjuk av att se dem - valpsjuk!!

    Bitte; jag vet! Himla oplanerat och otajmat av mig. Jag måste vara lite korkad tror jag.

    Annika; ja visst är det synd om oss ;-)

    Jennie; tack! Jag jobbar på det!

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.