söndag 4 juli 2010

Är det inte lite jobbigt?

Det här med sommar, alltså?

Behöva åka ut och bada, i en alldeles ny varm morgon, dottern och jag och Huliganen
 
Bli hetsad av en liten Huligan som tjoar "kom nu då, nu ska vi bada!
 
Hörru matte, var inte en sån badkruka! Sisten i är en FEGIS!!
 
Behöva sitta på altanen och vifta på tårna
 
Jobbigt, jobbigt.

Det är tur man har semester nu. Nu ska här liggas i hängmattan. Läsas en massa böcker. Ätas en massa mat. Drickas en massa vatten - nej jag skojar, vin ska det ju stå! Måla fönster, pilla i trädgården, fixa och dona.

Nu får jag ligga i, för på tisdag jobbar jag ju igen. Nog tur vi faktiskt inte har någon hängmatta, då blir det en punkt mindre på programmet. Kanske jag hinner med?

Sen så får vi nog besök - och det ser vi ju alldeles väldigt fram emot!

7 kommentarer :

  1. Famför allt att sitta och vifta på tårna är ju superjobbigt;-

    SvaraRadera
  2. Jag tycker att det låter som att du skulle behöva lite semester efter semestern. Har du pratat med din chef om detta?

    SvaraRadera
  3. Just hemkommen från min. Jag tycker nog man borde få ledigt efter semestern, bara för att vila upp sig!

    SvaraRadera
  4. Det är ett liv och ett kiv jämt och ständigt, vill jag lova!

    SvaraRadera
  5. Eh... Det var jag som lämnade den där kommentaren ovan. Och jag har bra druckit ett enda ynka glas vin?!

    SvaraRadera
  6. Kerstin, ja du anar inte hur jobbigt det är; vifta på höger tå, sedan vänster - svettigt ju!

    Jea; det får jag nog göra. Så här kan man ju inte ha det. Slit och släp. Ideligen, ideligen.

    Nilla: just det! Jag tycker vi skriver en petition. Hur ska man annars hinna vila upp sig? Hoppas du haft det skönt!

    Anna-Karin - aka Qa - det var uppenbarligen för lite. Med ett glas menar jag.

    SvaraRadera
  7. Jag ska hjälpa dig Irene! Med viftandet alltså! Se här: *viftar lite på höger...viftar lite på vänster...fudnerar på om det var jobbigt eller om jag orkar en omgång till... hm... jodå! Viftar lite på väääänster... osv*

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.