måndag 5 juli 2010

Högtflygande planer

Ja det var ju mycket som skulle fixas på självaste semesterdagen. Typ lägga om tak, läsa Brott och Straff, knyppla 15 meter spets, sylta, safta, lära sig fransk grammatik och lite annats om det blev en kvart över.

Vad har jag gjort?

Tja, det blev ett sommardopp tidigt imorse med dotter och Huliganhund. En sväng på stan (guiding i Domkyrkan, lunch på Kulturen, handlat lite mat). Ätit mat. Druckit vin på altanen. Sovit på sagda altan. Vattnat en pelargon. Viftat på tårna

Det var nog allt. Men siktar man mot stjärnorna så når man ju trädtopparna i bästa fall, så jag HAR faktiskt varit iväg och köpt tidning Hundliv och läst om Ysterkvisten och hanses Larsson.

Sen har maken och jag pratat mat. Mat och vin. Viktiga saker. På onsdag får vi besök, och då kan vi ju inte äta havregrynsgröt tycker jag.

Nä havregrynsgröt blir det inte. Inte blodkorv heller.

9 kommentarer :

  1. Nä, inte blodkorv! Hua...

    SvaraRadera
  2. Nu du, Irene, NU har jag lagt ihop ett och ett och jag tycker ABSOLUT att du kan bjuda på gröt!

    För inte tänker ni väl sitta där i skuggan och vifta på tårna och sippa på ett glas rött UTAN mig???

    SvaraRadera
  3. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  4. Och jag kan meddela att vissa VISSA personer är VÄLDIGT trögbjudna.
    Skyller på allergi mot choklad, och vill ha en sparris istället. Jo jag tackar jag!

    SvaraRadera
  5. Jamen, Lotti, du SA ju att du inte är kräsen?! Men lugn, bara lugn, det blir inte blodkorv. Maken, som nämligen är en som äter allt, vägrar att äta just det.

    Larsson, det begriper du väl att vi inte kan! Så jag tycker du ska göra en paus i packandet och ta just den pausen på min altan. Ta med dig Jea på vägen, the more the merrier! Bitte kan vi nog tyvärr inte räkna med eftersom hon envisas med att pimpla vin i Frankrike i stället.

    Men i värsta fall så får vi väl dricka vitt istället?

    Ja du Jea, här kryper det fram. Inte gröt. Inte blodkorv. Inte choklad.... jojo! Då går chokladdoppade myror bort, då?

    SvaraRadera
  6. Jea, du får helt enkelt komma hit och äta upp chokladen då, vet jag?! Lysande eller hur?

    SvaraRadera
  7. ja, jag skulle MYCKET hellre dricka vin hos dig än i Frankrike. Jag tror att jag förstår språket bättre hemma hos dig. Men man vet aldrig... ;)
    Det blir jag som får hämta upp Larsson på vägen för jag bor längst bort, trots att jag är 1/4 skånska...
    Vad det gäller myrorna så går det nog bra att servera dem som de är, då får Lotti dessutom lite motion när hon ska jaga ikapp dem innan hon kan sluka dem. två flugor på smällen liksom... ;)

    SvaraRadera
  8. Jajustja; JAAAAA!!! Lysande idé, jag håller med dig som vanligt! Jag äter chokladen.
    Stackars de andra bara om jag också kommer, då sitter vi bara och håller med varandra vad den andra än säger... ;)

    SvaraRadera
  9. Jea, KLART du förstår, du som är kvartsskåning och allt! All choklad får du såklart. Och sjävfallet håller jag med dig, hela, hela tiden! Det kommer att bli så himla trevligt.

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.