fredag 23 april 2010

Det är lika bra att erkänna

Jag är en missbrukare. Det borde finnas stödgrupper för såna som mig. Jag kunde ingå i en grupp där vi alla sitter i ring runt en terapeut, också reser vi oss i tur och ordning och säger "hej jag heter ... ( i mitt fall: Huliganmatten) och jag är utropsteckenmissbrukare".

Japp, nu är det offentlgt. Skelettet i skåpet visas upp i all sin ömkliga glans.

Jag är en sån som som gärna avslutar meningar med utropstecken. Såna här alltså: !!! Kan jag klämma in mer än ett njuter jag av välbehag och känner att livet, det är minsann värt att levas. Jag associerar utropstecken med positiva saker och varma och glada känslor. Det signalerar: här är en kvinna som vet vad hon vill, som inte backar, som är glad, självsäker och bestämd. Som vill förmedla enbart positiva energier.

Alltså måste jag läsa igenom allt jag skriver i efterhand och radera ca 85% av alla utropstecken för att inte framstå som en enveten, egensinnig fjortis som tror att hon kan och vet allt.

Och det var därför jag ändrade namnet på bloggen från "Västgötaspets och trädgård!" till "Västgötaspets och trädgård". Utan "!". Mera moget. Mera eftertänksamt. Mera... tja vad vet jag... vuxet?

Kan ju vara dags. När man är 53.

6 kommentarer :

  1. Aha!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Det var utropstecknet du tagit bort!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Jag gillar också att använda dem. Dessutom använder jag talspråk som t.ex. "ju´" OCH skriver för långa meningar.
    Jen jag är glá ändå!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    SvaraRadera
  2. Herregud - jag gör ju precis likadant!! Kan vi vara släkt??? (jag använder också gärna flera ??)

    Men jag får erkänna att det borttagna utropstecknet hade jag ALDRIG (gillar också stora bokstäver) uppmärksammat. Men du höll oss i spänning en lång stund :-) !!

    SvaraRadera
  3. Vissa blommar sent. Så är det ju bara!

    SvaraRadera
  4. Jea: Just precis! Fina tecken, det! Man vill liksom bara gödsla med dem! Slösa med dem! Sprida dem över sin omvärld!

    Annika: kanske? Vad tror du??? Släkt, eller inte släkt, det är frågan!

    Lotti: Just det! Tur man blommar någon gång, innan man blir en liten vissen tussilago!!

    SvaraRadera
  5. Men hela du är ju ett utropstecken. Det kommer helt enkelt fullkomligt naturligt. Du ska kanske sluta kämpa mot det? Dessutom tycker jag att det är på tok för lite utropstecken i tillvaron så genera dig inte: utropa!

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.